C
Hur mycket överlappar man vindpappen?
 
C
Aha, man ska alltså ha den på högkant?
 
Du kan lägga den i vilken riktning du vill, men försök skarva över en regel, nästan omöjligt att få tätt annars.
Rullarnas bredd är anpassade så de ska kunna täcka två standardfack (120cm) och då överlappar de en regelbredd.
 
C
Jaja, men då är det ju bara att fundera på hur många fack där blir och köpa rullar därefter... Tack!
 
Mikael_L
Du behöver endast se till att det blir hyggligt vindtätt, thats all. :)

Ge även akt på anslutning mot syll, hammarband och andra ställen, skiktets uppgift är att täta mot vindgenomslag, så det gäller att det fungerar överallt. Det blir dock aldrig sjuka hus av missar här, högre uppvärmingskostnader och kallras är det enda på minuskontot om man misslyckas. :surprised:
 
C
Och med tanke på att det rör sig om ett garage kanske det inte är så kinkigt.. :p
 
cheetah1 skrev:
Och med tanke på att det rör sig om ett garage kanske det inte är så kinkigt.. :p
Va? garaget är väl det viktigaste utrymmet i hela huset?:D Jag har precis tilläggsisolerat och panelat mitt. Använde duk istället för vindpapp, himla praktiskt om man är 2 pers. Jag fick en rulle med duk som var tillräckligt bred för att täcka hela väggen, "bara" (inte så bara, det är bra om man är 2) att rulla ut och skjuta fast i reglarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.