Har jag slått ifrån huvudströmbrytaren till alla hemska elelement i huset!! Håller utan att elda i kamminen ca 17 grader men eftersom jag tycker om värme så eldas det ca 2-3 timmar om dagen så det håller ca 21-22 grader inne... så skönt o se på mätaren o det är kanppt så den snurrar alls!! :D :D
 
Ja en elmätare är som bäst när den inte snurrar alls ;D ;D ;D.
Jag har också stängt av elvärmen, fast jag har stängt den för gott. I helgen skall den nya vedpannan in :), sen skall elmätaren snurra vääääldigt långsamt året runt.
 
Det projektet ska jag ta tag i nästa sommar.. Konvertera från direktel till vattenburet.... Det kostar ju ett par kronor.. O de måste man ju spara ihop till först..
 
Ja det blir ju lite mer jobb i ditt fall, och visst kostar det en slant. Men sen när det är gjort så kan man spara många sköna slantar.
 
Precis.. Jag har fått kontakt med en kanonröris okså.. Han kommer o visar hur jag ska dra o koppla in alla rören till elementen, sen kommer han o kopplar in det emot acktank och panna...

Jag frågade i en annan tråd om acctankar som inte bygger så mycket på höjden.. Har pratat med Tanksvets i huskvarna... De har ett antal tankar som inte är högre än 1750 mm... Den minsta på 500 l och den största på hela 4000 l... Jag har hittat den jag ska ha,en tank på 1500 l, 1100 mm bred och 1750 mm hög..
 
Jag köpte mina tankar där. 2 st 750 liters. Dom har bra priser och gör tankarna som man vill ha dom . Extra muffar kostar inget extra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.