Ett under vad kvinnor kommer på när man ska bygga garage..................

Planerar att bygga garage 1,5 plan med övervåning för pojken.
Kommer att bli 45m² stor.

Nyss såg hon på TV en familj som hade delvis glasgolv på övervåningen för bättre
ljusförhållande på bottenplan. Oj oj oj vore inte det fint ...............

Nu har alltså regeringen bestämmt att jag ska ge mig i kast med att leta vad det är för material
(PSG-Glas tror jag) var man köper den (inte den blekaste aning) och vad det kostar (säkert skjortan)

och jag har bestämmt mig att hitta alternativ till glas ;-)
Kan acrylglas vara ett alternativ

cc i bjälklaget är 600mm och bredden på den där glaset ska vara 1000mm

Hobbit
 
Jag skulle börja hos glasmästarn, nån lite större firma som inte bara gör bilglas och sånt. Glasklart tex om Du bor i Uppsala, dom har vart bra att snacka med men chansen att Du bor här är väl liten :)
Har själv en fru som tittar på allt från Timell å Ernst till Byggslaget, många idéer blir det :D:p:eek:
 
Problemet med att dom tittar på Ernst & Co är ju att dom VET att det är möjligt.
Det dom inte vet är vad det kommer att kosta och att det inte är så lätt som programmet påstår.
För några år räkte det med att säga : DET GÅR INTE och så var saken klar......
Nu vill dom ha sjösten i dusch, glasgolv, takkupor, runda fönster mm mm mm

Hobbit
 
Hobbit skrev:
Ett under vad kvinnor kommer på när man ska bygga garage..................

Planerar att bygga garage 1,5 plan med övervåning för pojken.
Kommer att bli 45m² stor.

Nyss såg hon på TV en familj som hade delvis glasgolv på övervåningen för bättre
ljusförhållande på bottenplan. Oj oj oj vore inte det fint ...............

Nu har alltså regeringen bestämmt att jag ska ge mig i kast med att leta vad det är för material
(PSG-Glas tror jag) var man köper den (inte den blekaste aning) och vad det kostar (säkert skjortan)

och jag har bestämmt mig att hitta alternativ till glas ;-)
Kan acrylglas vara ett alternativ

cc i bjälklaget är 600mm och bredden på den där glaset ska vara 1000mm

Hobbit
Hur gick det?

Jag är själv på gång med ett glasgolv och det vore kul att höra hur ni löste det, hur tjockt glas man måste ha och så vidare...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.