När jag satte upp vindskivorna måttade jag bara efter pannorna på vänster sida av huset sett framifrån. När jag nu skulle börja lägga pannorna från höger sida upptäcker jag att de bygger mer på den sidan. Det är tegelpannor och jag antar att det egentligen är självklart eftersom de överlappar varandra. Nu har jag vindskivor som ligger 1,5 cm för lågt. Jag har absolut ingen lust att flytta dom i det här läget. Kan man hitta på någon annan lösning? Jag funderade på att lägga en distans på dom som sen täcks av vindskiveplåten.
 
Hur långt ner går vindskiveplåten på vindskivan? Räcker det inte till ändå och att du skruvar plåten i sidan på vindskivan?
 
Du är inne på rätt spår, klyv till en distans som du spikar/skruvar uppe på vindskivorna .Se till att plåtarna rår tillräckligt för att dölja skarven, så blir det kanoners iallafall!!
 
Jan-L skrev:
Du är inne på rätt spår, klyv till en distans som du spikar/skruvar uppe på vindskivorna .Se till att plåtarna rår tillräckligt för att dölja skarven, så blir det kanoners iallafall!!
Precis och vindskiveplåten kan en plåtis göra så den passar efter dina mått :p
 
Jag gjorde helt enkelt så att jag satte en tredje vindskiva av 22x95 som sticker upp lagom mycket. Ser faktiskt helt okej ut och lite kul att skilja sig från mängden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.