M
kungkokos skrev:
Ge mig en prisuppgift på ditt upplägg då - för själva byggsatsen! Jag är nyfiken på var det landar när det är sådär "skräddarsytt". Du behöver ju inte nämna vilket företag det är eftersom du inte vill diskutera detta.
"Problemet" är det är du som skapar byggsatsen med företaget, jag har alltså ingen koll på vad priset skulle hamna på för ditt bygge. Det jag gjort är att beställa en komplett byggnad, vilken prefabriceras innan den körs upp till mig. När jag tagit in offertar från andra företag, har det brakat iväg ordentligt över det pris jag nu har fått, så jag känner mig rätt övertygad om, att om du ber om en offert med allt du vill ska ingå, så blir priset lägre än det du nu har fått. Så skicka mig ett PM så får du de uppgiter du behöver för att kontakta företaget, å så kan du/ni diskutera företaget, offerten, vad du vill, här inne.. om ni känner för det.
Tyvärr har jag dålig erfarenhet av sånt på forum..., det brukar oftast spåra ur, nåt som inte är till nytta för nån.., därför vill jag hålla mig borta från den diskussionen.

magentis
 
Nu har Lövångers erbjudit sig att fixa gavelspetsarna så att de levereras färdigt. Såg även på deras hemsida att de nu ingått samarbete med Benders och Beijer för att kunna leverera det material man behöver. Hoppas därför kunna få takpannor, hänrännor och isolering via Lövångers vilket onekligen skulle vara väldigt bekvämt och smidigt!
Måste säga att min kontakt med Lövångers hittills varit riktigt positiv. Smidiga, flexibla och bra att diskutera med.
 
Är det någon som vet någon garagetillverkare som levererar komplett med grund?
Isåfall vad kan man räkna för ca-pris? (för att veta att man ej blir lurad :)
 
M
Karmskruv skrev:
Är det någon som vet någon garagetillverkare som levererar komplett med grund?
Isåfall vad kan man räkna för ca-pris? (för att veta att man ej blir lurad :)
Du får beskriva vad du menar med komplett, då "alla" tillverkare levererar komplett, men med otaliga varianter å innebörd på vad som avses med komplett.

Den leverantör jag anlitat, levererar exakt efter önskemål. Inget tjafs med saker som tillkommer, vilket lätt kan konstateras på offerten du får. Grunden jag valt å som dom kommer att färdigställa, är Grundmäklarnas garage element, men du kan välja vad du vill..

Vill du veta mer, så får du skicka mig ett PM. Detta för att jag har så dåliga erfarenheter när det gäller att rekommendera hantverkarföretag i den här typen av trådar. Alltid är det nån som drar igång en diskussion om företaget, å jag vill inte vara den som startar den. Gnäll, klagomål eller beröm, hör hemma i därför avsedda trådar tycker jag..

magentis
 
magentis:

Jag menar komplett grund med armering, kantelement, markisolering etc, (allt utom betong)
 
Kokos... hur mycket gick det på för carporten? Totalt inkl grund och entreprenad för att uppföra den?

Vi skall göra precis samma grej, så hade varit kung med lite tips :) Vi vill ha en carport med förråd. Jag vill inte köpa från hustillverkaren då en enkel caport skulle gå på 200tkr oisolerad utan elinstallationer (hur ***** fick dom ihop den summan... tog x2 ? :p).

Dock vill jag inte bygga hela grejen själv då jag knappt hållit i en hammare tidigare :p

Hamnar man under 100tkr totalt för en enkel carport med förråd? Från plan mark till ett färdigt bygge...
 
Redigerat:
Du borde klara dig på 75` om du köper en byggsats och ringer en grävare som lägger en grund av packad makadam.
Betonplatta är ganska onödigt till en carport med förråd.

Mvh
 
Tjena! Hur stor Carport tänkte du dig? Slutsumman för vår carport ovan mark - 3,6 b12 l *2,5 h och 27 graders takstolar (ej standard) slutade på ca 65000-70000 inräknat betongpannor, plåt och all isolering. Sen skall ju även förrådet inredas. Entreprenadkostnaden kan jag tyvärr inte hjälpa dig med för jag och en kompis grävde, slog plankform, armerade, isolerade och gjöt plattan till förrådet själva. Sen bygger vi allt själva också så om du skall anlita hantverkare får du nog räkna med 30 000 för byggandet. Sen kommer ju elinstallation samt grundarbete för er del.
Du kan dock komma billigare undan om du väljer en mindre modell. Jag ville ha ett varmbonat förråd på 17 kvm för att ha arbetsyta, frysbox, samt mycket förvaring. Om du har liknande tankar tycker jag absolut att du skall köra platta på mark i förrådsdelen.
 
Okay, men man kommer alltså undan på ca 100tkr för en carport om man inte lägger arbete själv alltså... i runda slängar. Så dom 200tkr hustillverkaren vill ha är helt galet, vilket jag förmodade.

Vi hade tänkt oss något i stil med:
http://www.bjorklidens.se/produktsidor/cf50.html

Dvs byggsatsen hamnar någonstans kring 60-70tkr.
 
Redigerat:
Jo, 100 000 bör ni kunna klara. Björklidens var dock väldigt mycket dyrare än Lövångers eller Lundqvists. Du bör kunna få bättre pris på byggsatsen än så!
 
Någon som vet om det finns något företag man kan få tag på carport med stående slätspontpanel (funkis)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.