Är på soffjakt! Vi är 5 i familjen och jag letar soffa. Har ni någon som ni är nöjda med eller har ni andra tips??? Vill ha en snygg och bekväm soffa helt enkelt. Har tre barn så antingen avtagbart tyg eller skinnsoffa är nog bra.
Gillar gammeldags stil med moderna inslag när jag kikar på inredningssajter m.m.
Hoppas på lite förslag!:)
 
Hej! Vi älskar Ilvas soffor, de är sköna och prisvärda. Nu ska vi dock byta ut vår Ilvasoffa mot en modulbyggd miosoffa för att få plats för fler personer. Tycker Ikea ligger efter när det gäller soffor.
 
Hemmakatten
Vilken prisklass kan du tänka dig?

Ihreborn har en kampanj just nu där man får en 2,5 sits-soffa "Spring" (233cm) eller en 3-sits-soffa (263cm) med stor fotpall som går att sätta jämte soffan så att man får en divan om man vill och med svankkudde och nackkuddeför 19.900 respektive 24.900 (ord.pris 30-35´). kvalitetssoffor med fjädrar i sitsen och avtagbar klädsel.
 
Blev övertalad av min man att vi skulle satsa på en skinnsoffa, har innan varit lite emot just skinnsoffor. Men gud vad jag älskar vår soffa! Vi är 2 vuxna, 3 barn i åldrarna 0-11 år + 2 hundar. Har en modulsoffa, Coffee ifrån Mio...och så lättskött, skön att sitta i etc etc! Hyfsat dyr men väl värd sina pengar! Vi satsade på en beige. Finns olika armstöd som förändrar looken på soffan. Raka för en mer modern look och rundade som kanske passar bättre till en mer klassisk inredning. Nu bygger vi fritidshus och skall köpa en Karlstad i skinn ifrån IKEA...mkt billigare och får duga i ett sommarhus. Lycka till med soffletandet!
 
Jag tycker du skall satsa på någon form av modulsoffa, då kan du enkelt anpassa den efter funktionen. Va gör ni i soffan? Slappar, sover, ser på tv, fikar, äter? Det styr ju både material, sitthöjd, armstöd, sittdjup osv. Men jag vill i varje fall tipsa om soffan Dialog från EM, se www.em.com. Den finns i ett stort antal delar, tyger och stilar...
 
6
Vi har haft en divansoffa från Bellus innan som vi var nöjda med men nu bytte vi till en 3-sits soffa från Bellus som heter Magnum. Till den valde vi deras största fotpall så man kan ha den som divan-del om man vill. Lättare att variera sin soffa med en fotpall också.
Vi kollade nog i alla möbelvaruhus i närheten innan vi hittade Bellus-sofforna. Väldigt sköna och det finns både i skinn och i tyg. Finns hur många olika tyger som helst. Vår soffa är 318 cm bred så den rymmer ju många personer.

Bilder på vår soffa finns här:

http://inspirationsdesign.blogg.se/2009/august/ny-soffa.html
 
Den här heter Rambo ,och är helt underbar. Hela familjen (vi är 5) kan ligga och vräka sig till en film.
 
  • DSC00067.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Vi har köpt en modulsoffa från möbelform. Tycker deras tygutbud (fast skinn var det gott om) var begränsat men av otroligt bra kvalitet till sjysst pris! Så typiskt på något vis att de knappt har en ordentlig bild på sofforna på hemsidan, bara texter om hur välbyggda de är ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.