I vilken ordning bör vi göra det och vad bör vi tänka på?
Jag och min man är ganska gröna när det gäller bygge
och hantverk så vi vore tacksamma för svar från er som
kan och vet...
 
Ingen som vill upplysa oss?
 
Normalt bygger väl de flesta poolen först, och sedan trädäcket..
 
Jag började med poolen
 
  • 15052009_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 19052009_008.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wanegardh - har du fler bilder och kan du kanske beskriva lite detaljerat hur du gjorde med poolen? Isolerade du och med vad och hur mkt isf? Hur mkt sänkte du ner den i marken och vad hade du för underlag? Tacksam för svar...
 
  • Gilla
Hugeanticpeanut
  • Laddar…
MrsEklund skrev:
wanegardh - har du fler bilder och kan du kanske beskriva lite detaljerat hur du gjorde med poolen? Isolerade du och med vad och hur mkt isf? Hur mkt sänkte du ner den i marken och vad hade du för underlag? Tacksam för svar...
Tycker du ska börja med att titta in på någon större pool leverantörs hemsida, Tex Folkpool. Där får du massor med svar och inspirationer.

Själva byggde vi pool (Folkpool Classic 4x8m) med ett trädäck runt om på ca 80m2 förra året. Folkpool med träram är nog det absolut bästa om man ska bygga trädäck runt iom att man kan fästa bärlinor mm direkt i poolkonstruktionen.
 
wanegardh - Har du ngn bild när trallen är på plats? Har på snudden ett indentisk bygge och ska snart lägga trallen! Lurar lite på att göra ett runt hål istället för poolens format... (mitt regelverk sitter 10 cm ovan poolsargen)
 
Redigerat:
wanegardh skrev:
Jag började med poolen
wanegardh - Har du ngn bild när trallen är på plats? Har på snudden ett indentisk bygge och ska snart lägga trallen! Lurar lite på att göra ett runt hål istället för poolens format... (mitt regelverk sitter 10 cm ovan poolsargen)
 
Jag började också med poolen och sedan däcket du kan kolla min hemsida under bilder finns poolen

http://www.naslundstra.se/
 
blev skrev:
Jag började också med poolen och sedan däcket du kan kolla min hemsida under bilder finns poolen

[länk]
Såg att du använder vattenslang som värmare.
Är det Pem-slang eller vanlig trädgårdsslang?
Vilken dimension är det?
Hur mycket värme tillför det poolen?
 
  • Gilla
Danielbook
  • Laddar…
Det är vanlig vattenslang grön ca 150m,
Nu har jag ställt en plasttunna bredvid poolen som är samankopplad med tömningen av poolen och i den står den sänkbara pumpen
En solig dag så om bassängen är 22grader så är det ca 28grader på returen men det är inget stort flöde men jag tror det inte spelar så stor roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.