Hej!

Skickade in bilder till ett annat forum där jag blev ombedd att skicka dessa bilder till detta forumet på en mindre lyckad demontering av värmekällan i huset. Då jag skulle demontera VV-beredaren gick den sas. inte åt riktigt rätt håll. Nu var det bara dörren som gick åt skogen. En liten repa i karmen som spacklades och en annan dörr hade jag i reserv. Den nya värmeväxlaren var på plats ganska omgående.

Mvh Jaroma!
 
  • DSC_2427.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_2426.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_2434.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas du inte stog ivägen.. :) Kan tänka mig paniken när man inser att VVB:n börjar falla. :) SKönt att det inte orsakade för mycket besvär.
Ek o ljusgrå kakel är ju riktigt snyggt!
 
ojdå, tur att det gick som det gick
 
Borde in i bloopers-tråden. Tack för att du delar med dig!
 
Passa på att måla den nya dörren innan den hängs på plats.
 
fresve skrev:
Hoppas du inte stog ivägen.. :) Kan tänka mig paniken när man inser att VVB:n börjar falla. :) SKönt att det inte orsakade för mycket besvär.
Ek o ljusgrå kakel är ju riktigt snyggt!
Hade iofs. lite tur i oturen. Dels var det att den hamnade mitt i dörren,dels så skulle jag faktiskt måla om dörrkarmen och ev. byta ut dörrbladet mot ett annat nytt. Största turen var nog att det inte skadade kakel och köksinredning. Var också precis i slutändan av en total köksrenovering och de prylarna hade väl nätt och jämt torkat vid det här tillfället:). Det jag hade kvar , var tapetsering och målning av dörrkarmar, montering av nya dörrfoder/golvlister. Men hur som helst, nu är allt klart och iordningställt.

Anledning till att VVB gick åt fel håll var att tyngdpunkten låg ganska högt. Den satt monterad på ett stativ som var väl en ca 30-40 cm högt. Då jag skulle lyfta upp stativet med beredaren över ytterdörrens tröskel som f.ö. låg mittemot dörren in till köket, tog beredaren överbalansen och kraschade köksdörren. Hade jag bett om hjälp till mothåll på andra sidan hade det ju naturligtvis inte hänt. Men så är det när man vill fixa allt själv.

Jaroma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.