Har lite problem att få till magnetkontakten som är kopplad till map

Jag trycker
*8 (installations kod) 020 (sedan 00 8 gånger för att komma till knappsats 8) 09 (för sektion 09)
Jag går sedan in i 001 och sedan till sektion 09 där jag väljer 01

Men det fungerar inte, när jag öppnar dörren så indikerar inte systemet det utan det står bara "ready to arm" så det verkar ju som att den inte hittar den alls eftersom den inte indikerar något fel heller...

Ser nu att du skriver att man skall gå in i [203] kan det vara där jag har missat, men sektion 9 skall väl ligga under [001]
 
Har du enkel eller dubbelbalanserat? Vilken modell på MAP är det?
LCD55XXZ zones do not support DEOL resistors.
 
Dubbelbalanserat och det är en 5500 RFK
 
Testade att bara sätta ett motstånd, i serie med slingan men samma resultat.
Jag får inte ens nån indikation på att det är något galet med sektion 9.

Måste jag på nått sätt tala om för systemet att jag har fler än de 8 sektioner som finns på moderkortet?
 
Har fått till det.
Var tvungen att tala om för systemet att jag använde fler än de 9 sektioner som finns på kortet.

Nu är det bara det trådlösa kvar och sedan programeringen med in och ut gångsfördjörning och liknande.

Nån som har tips på grejor som kag vara bra att ändra eller kolla hur de är inställda?
 
Hur gör jag får att programera de trådlösa enheterna?
Kom så långt att jag skall skriva in något hex data, vad är det?
 
Sådär...
Var tydligen en kod som stod på själva enheten man skulle knappa in där...
Så nu är allting istor sätt klart, nu skall jag bara få larmet att ringa upp min egna server och skicka larmen vi sms till mig...
 
Man skall inte ropa hej förtidigt.. har dykt upp lite problem med den trådlösa brandvarnaren.

Zone fault är felet jag får.
Har satt sektion 17 som 88 som skall vara 24 timmars brandlarm trådlös.

Verkar inte som att man kan testa brandvarnaren via [904] står att man skall aktivera enheten så jag trycker på knappen på brandvarnaren, men det händer inget...
 
Brandvarnare kan endast testas i installer walk test (så är det iaf med trådade, aldrig meckat trådlöst).
 
ok, det kan ju vara en förklaring till att det inte fungerar att testa.
Men det verkar ju som att den inte fungerar alls, eftersom panelen gnäller på den sektionen.

Testade även att koppla bort den helt.

Knappa in nollol på hexdata under sektion [804]
samt sätta 00 som data på sektion 17 under [002]
men jag får fortfarande samma fel, så jag måste ju gjort fel någon annnan stanns, nån som har tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.