Finn 5 fel! Lycka till!

Bild 1) BESTtools kap/ger/vändbar klyv
BESTtools.jpg

Bild 2) DeWalt DW 743 kap/ger/vändbar klyv
dw743.jpg

Som vanligt traskade jag runt DW743:an när jag var på K-Rauta senast. Nu sprang jag på BESTtoolsen som var störtskyltad vid entrén och jag blev minst sagt konfunderad över likheterna. Jag kutade fram och tillbaka de 5-6 meter som var mellan pjäserna och tog några bilder till slut...

Frågan är nu vilken köpare som är minst loser,
-Den ivrige amatörsnickaren som köper en BESTtools för 2995 kr?
-Proffssnickaren som köper en DW743 för 8995 kr?
 
Har du kollat finishen? Eller hur exakta dom båda är? Dom kan säkert vara tillverkade på samma lina eller i samma fabrik men med andra specar och olika kvalitet på material...

Samma med Makita 1040 som fanns på classe för en spottstyver under annat märke fast det var ju givetvis ingen Makita... Finishen var inte på Makita nivå; annat material, lägre precision osv.
 
men ändå är dom fantastiska på att kopiera=kineserna ;D
BEST TOOL sågen kostar ca 230:- i inköp, och på det skall där hållas garantier ::)
 
Fantastiska är dom...

Firman jag jobbar för säljer information i ett visst format. Vi funderade ett tag på den asiatiska marknaden men skippar kanske det då kineser inte verkar förstå vad "intellectual property" betyder eller innebär ::)
 
Att klingskyddet fastnat på BESTtool-sågen säger väl allt? ::) ;)
 
Frågan är helt klart befogad. Och ännu intressantare skulle det vara att se tidigare årgångar av dewalten bredvid denna Bestool såg.....

Jag tror att det skiljer mindre än man skulle önska om man just investerat nästan 9000.....


 
Konsulten skrev:
Att klingskyddet fastnat på BESTtool-sågen säger väl allt?  ::) ;)
På min DeWalt har klingskyddet fastnat (Dock en kap-/gerings såg 707) väldigt irriterande och nära att kapa fingrarna ett flertal gånger
 
Såg en Best Tools kap på Ö&B idag. En modell mindre fast med slidmöjlighet. Var väldigt lik DeWalt 707 och kostade 895:- pix. Det var med 48 tandad klinga och laser.

Peter
 
om man är lite hårdhänt när man provar känner på reglage och annat så brukar man kunna känna glapp och höra oljud..är det nån som provat detta?
låter dom likadant vid start och stopp?

onödigt att betala 6000 extra för namnet De-e-ballt ..för så ballt är det ju inte  ;D
 
Matarese skrev:
På min DeWalt har klingskyddet fastnat (Dock en kap-/gerings såg 707) väldigt irriterande och nära att kapa fingrarna ett flertal gånger
Läge att laga då kanske? Inbillar mig att det är en av skillnaderna mellan proffsverktyg och lågbudget. Att det finns reservdelar att få tag på till de förra, medan man slänger lågbudgetverktygen när de går sönder och köper nya (och sett ur det perspektivet så får man ju anse att 3000 kr är mycket pengar). :)

Själv är jag inte det minsta fundersam på om jag gjorde en bra affär när jag köpte 743:an. Varje snitt man sågar med den är en ren njutning. Tvivlar mycket starkt på att man lyckats uppnå den kvalitetskänslan i en såg för mindre än 3000 kr. Gav 7400 kr för min f.ö. och fick då med en extra klinga. Är nog ungefär vad jag är beredd att betala för den sågen (hade inte köpt den för 9000).
 
så sa man om japanska bilar på 80-yalet också...nu står det en på var tredje infart.
 
  • Gilla
jonka9
  • Laddar…
ktm525 skrev:
så sa man om japanska bilar på 80-yalet också...nu står det en på var tredje infart.
Jo, fast numera konkurrerar de inte heller med hjälp av priset på samma sätt som då, och kvaliteten på bilarna har följdaktligen blivit bättre med åren.

Om du fick välja: begagnad toyota från 1980 eller begagnad volvo från samma år? :)
 
optimum
Vadå? Begagnad japanare från 1980?
Finns inga, de är redan nedbrutna till oxid.

/Roland
 
  • Gilla
jan_martinsson
  • Laddar…
rolri skrev:
Vadå? Begagnad japanare från 1980?
Finns inga, de är redan nedbrutna till oxid.

/Roland

;D ;D ;D ;D

 
rolri skrev:
Vadå? Begagnad japanare från 1980?
Finns inga, de är redan nedbrutna till oxid.

/Roland
Visst..och återkommer i flatbildskärmarna, digitalkamrer m m.  ;D ;D ;D

Men det är väl så också att produkterna betingar olika pris i de länder de säljes i p g a  olika anledningar.
Skulle vara intressant att höra vad ansvarig tillverkare för Best Tool verktygen i Kina har att säga om inläggen i denna tråd.
Jag är säker på han skulle förklara med; att man har försökt att få beställaren att betala 36 kronor till för sågen, så får den kugghjul i en högre kvalitet stål, men det är beställaren inte intresserad av.

Man kan också undra varför det inte tillverkas sådana maskiner i Sverige, då skulle vi få kvalitet utöver det vi är vana vid. Se bara på biltillverkningen, hur köerna ringlar sig utanför SAAB återförsäljarna ;D ;D ;D

Jag kör amerikanskt med kinesisk fru :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
http://camaroforum.mine.nu/img/images/148.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.