hej,

Förr kunde man via www.vv.se kolla Ffordonsägaruppgifter, men icke längre. De skriver också att andra tillhandahåller tjänsten, jag har dock inte funnit någon, känner ni till??

tack!
 
C
Dock är tjänsten med att man kunde kolla med mobilen vem som ägde ett fordon borttagen, iallafall tillfälligt, för det var för dyrt.
 
Redigerat:
cheetah1 skrev:
Dock är tjänsten med att man kunde kolla med mobilen vem som ägde ett fordon borttagen, iallafall tillfälligt, för det var för dyrt.
Ganska puckat att ta bort tjänsten. Varför inte bara avgiftsbelägga den med självkostnad, någon kr per sms.

Enligt förvaltningslagen (tror jag det var) har myndigheter rätt till en avgif för t.ex. kopieringskostnad av offentlig handling. En modernare kostnad t.ex. att skicka sms borde väl kunna jämställas med detta, eller?
 
Konstigt att det ska vara billigare om vi ringer in eller får uppgifterna via fax än om man som förut kunde få dom via SMS!??!
 
C
Tanken, som jag har förstått det, är att dom ska dra igång den igen med en avgift, precis som du säger.
 
Hörde nån siffra på hur många sånna sms dom fick varje dag.... det var ruggigt många!
Dom såg det som ett problem, jag skulle se en möjlighet att tjäna mer pengar!
Tror inte många skulle backa om det kostade 5-10:-
Praktiskt är det ju i alla fall.
Men man får ju mycket mer info på faxen!

Har du en dator med modem är det bara att koppla på den på tråden och låta datorn svara när det ringer, funkar fint!

// magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.