"El-tråden"? Och jag som trodde det heter "sladd"!
 
Hej!

Kul att höra "vad ni tycker" :), det var därför jag gjorde inlägget och jag tycker inte att åsikter ska censureras, förstår inte hur inlägget kunde uppfattas så, men men. Skriver själv ovidkommande inlägg ibland, både här och på andra forum.

Jag tror inte heller att nån handlar utifrån vad som sägs ett forum, utan att kolla upp vad som gäller. Men det är ju det som jag menar, många vill kolla upp och ha hjälp med det men får en massa svar i stil med: Jag tycker du har fel eftersom jag gillar hundar, nån annan gillar inte hundar och "tycker" tvärtom. Det ger ju ingen som helst hjälp till vad lagar o regler säger.

Står det däremot, vad tycker ni, ja då är det väl ganska självklart att man vill höra andras åsikter, eller?

Som sagt, tråden var bara för att skapa en diskussion och jag anser inte att något i forumet ska regleras utöver som det är om nu något tror det.

Ha det bra, nu ska jag ut och starta briggs&stratton, vad säger reglerna om det tro;)
 
Många trådar handlar om att man går och retar sig på olika saker, "grannen tvättar bilen" "grannen har ett träd" "grannen klipper gräset" "grannen klipper inte gräset" "grannen klipper inte häcken" "grannen har klippt ner häcken" "grannen har en vedtrave" osv, sedan vill man ha någon liten paragraf i lagboken att kunna gå ut och bjäbba med grannen om.
Att man måste acceptera att ha människor omkring sig som inte tycker som man själv har man inte funderat på.
 
Instämmer med föregående talare. Inte helt sällan föreslås även sätt att hämnas på besvärliga grannar osv. Det är ju väldigt enkelt när man inte själv bor där, eller sitter i den särskilda sitsen, att ge de mest vansinniga (ibland) tips och rekommendationer.

Det är lätt att tycka och säga saker när man inte själv behöver ta ansvar för vare sig utförandet av dessa, eller konsekvenserna bakefter. Skulle också vilja uppmana till litet mer eftertänksamhet och försök till retrospektivitet. Ibland kan en utsträckt hand trots att man själv har rätten på sin sida, vara bättre än att nödvändigtvis själv få sista ordet.
 
Tror juridik-forumet skulle bli väldigt glest om bara jurister svarade på trådarna. Och vem vill sitta gratis och slå i lagboken? Vill man ha professionella svar bör man nog vända sig till en jurist och inte till hobbytyckare på internet.

Rätt kul f.ö. att läsa om nån som har problem med grannen som klipper gräset 7 på morgonen och en annan tråd där en granne stör sig på att grannen klagar när klipper gräset 7 på morgonen. Två sidor av samma mynt. Man kanske skulle starta ett forum som heter "grannsämja" istället?
 
Dom flesta trådarna är ju som sagt grannfejder..
Grannen har köpt ny bil så nu måste han sättas på plats...hmm hans träd lövar, hur kan han få fängelse för detta osv osv

il_duce har en point när han flaggar för ett Grannsämjeavdelning där gärna psykologer får komma med synpunkter istf jurister
 
Hehe, klockrent. Här kan alla grannhatare gråta ut mot varandras axel ;)

Nimajneb skrev:
Dom flesta trådarna är ju som sagt grannfejder..
Grannen har köpt ny bil så nu måste han sättas på plats...hmm hans träd lövar, hur kan han få fängelse för detta osv osv

il_duce har en point när han flaggar för ett Grannsämjeavdelning där gärna psykologer får komma med synpunkter istf jurister
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.