Jag har sökt runt i forumet men hittar inga tydliga svar (det är säkert jag som söker dåligt... :) )

Jag vill ha sten på framsidan, ca 28 kvadrat) av mitt radhus. Är det någon som har koll på vad det, ungefärligt, skulle kosta?

Kostnaden för stenen varierar ju såklart och den är ganska lätt att hitta så det är inga problem för mig att fundera ut kostnaden för den men vad är ett rimligt pris för att låta en firma gräva bort den gamla jorden, forsla bort den, samt få dit grus(inklusive materialkostnad och frakt) och plattor (exklusive materialkostnad och frakt).

Är jättetacksam om någon kunde "hinta" om en rimlig kostnad.

Jag skulle också vara tacksam om någon kunde rekommendera en firma i Göteborgs- Kungsbackaområdet också.

Tack på förhand!
/V
 
Ingen som har någon erfarenhet av detta? Det behöver som sagt inte vara ett exakt svar och jag är tacksam även om ni bara har information om enstaka delar...
 
men gör som alla andra, begär in några offerter.... efter du ha valt sten

Tips... kolla blocket, här hitta du många duktiga stenläggare till mycket rimliga priser.
 
I Sthlm ligger kostnaden på ca 1000:- per M2. Detta är ett all inclusive pris dvs tutti är med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.