Staffan2000 skrev:
Så skall det låta.

Med andra ord. När pluggen är insatt tager man skruven och använder den som ett don och medelst hammare slår in pluggen så att den inte syns.

Den någorlunda erfare hantverkaren:Staffan

Postum scriptum: "drakhenke" håller säkert med mig denna gång!
Kan va något med att jag faktiskt råkar heta Staffan själv. Dock i andranamn.
 
Staffan2000 skrev:
Tousche.
Trådskaparen skall altså enligt "jenzza"först rätta till rörmokarens fel, och sedan tacka honom?
Fel ? Pluggen är rätt monterad. Hade han varit en drummel så hade han tryckt in pluggen i kaklet o kanske spräckt plattan när han drog skruvstiftet.
 
Staffans2000
Hej igen, jenzza!
32 inlägg om hur man monterar ett stift menelst plastplugg. Fantastiskt - här kommer no:33.

Den tunna pluggkragen kan inte spräcka några plattor. Speciellt då man lämpligen (om stiftlängden tillåter) trycker in den innanför plattan.
Att moderera pluggdjupet efter omständigheterna, ex.vis. pga. av väggtyp = tjockt lager porös puts, hålsten, tegel. armerad betong eller "lecablock" är regel och inget undantag för den kompetente hantverkaren.

Mvh. Staffan
 
Säger bara det ! Stackars rörmokare....
 
Den kompetenta hantverkaren använder inte brunplugg i porösa mtrl såsom puts, hålsten, tegel eller leca.
 
Staffans2000
Jenzza skrev:
Den kompetenta hantverkaren använder inte brunplugg i porösa mtrl såsom puts, hålsten, tegel eller leca.
Visst gör han det!
Den entusiastiske hantverkaren använder sin fantasi som ett komplement till sin verktygslåda.
Om någonting saknas - fixar han ett alternativt fästdon.
 
Fyfan säger bara.

Hoppas att tråden handlar om att hitta löjligaste felet att pruta på.
Tur att man inte jobbar åt privatpersoner. Skulle bara ge honom ett gapskratt om nån skulle pruta på mitt jobb utav en sån anledning.

Du kan ju alltid hyra in en målare och måla pluggen vit
 
Alltså, jag får inte ihop det med "rent och snyggt", åsså smäcka upp kopparrör mot vitt kakel?
 
Thomas59
MasterM skrev:
Fyfan säger bara.

Hoppas att tråden handlar om att hitta löjligaste felet att pruta på.
Tur att man inte jobbar åt privatpersoner. Skulle bara ge honom ett gapskratt om nån skulle pruta på mitt jobb utav en sån anledning.

Du kan ju alltid hyra in en målare och måla pluggen vit
Felet är inte löjligt. Att påstå detta visar bara att man saknar känsla för hur en snygg installation ska se ut.

Som någon skrev tidigare i tråden så måste hantverkare också vara lite av esteter och den typen av hantverkare verkar vara en extrem bristvara. Det arbete som trådskaparen visat på foto är inte snyggt och borde ha utförts på annat vis.

Sen är det en helt annan sak att du MasterM uppvisar ett typiskt hantverkarbeteende. Att gapskratta åt en kund som inte tycker att du gör ett snyggt jobb säger mer om dig och din lämplighet för det yrke du valt än om huruvida kundens krav är berättigade.
 
Det här var det barnsligaste jag har sett någon klaga på.

Stackars hantverkare säger jag bara.
 
när man monterar kopparsvepet sak de ligga på var sida om bladskruven? eller ska kopparsvepets 2 sidor ligga på samma sida om bladskruven?
 
Staffans2000
Var sida
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Var sida
är du helt 100 på det?
har sett den andra varianten av montering
 
Staffans2000
A ante.b skrev:
är du helt 100 på det?
har sett den andra varianten av montering
Ja.
 
Jag är mer nyfiken på hur kopparrören ser ut idag 11 år senare. :)
I fuktig miljö brukar de bli ärggröna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.