Hejsan!

Sådde gräs för ca 4 veckor sedan och tänker gödsla om ett par veckor. Hade tänkt använda Super Gramino som jag har läst ska vara bra, men får ej tag på det. Finns det något likvärdigt gödsel som man kan använda istället?

Tacksam för svar!
 
Ingen aning, men jag tycker det känns lite onödigt att importera fågelskit från andra sidan jorden när det finns hönsgödsel som är billigt och funkar bra på gräsmattan. Algomin gräsmattegödsel finns det något som heter oxå, men som sagt, hönsgödsel funkar fint.
 
hönsgödsel funkar bra. Helt vanlig kodynga är utmärkt om man nu råkar ha några kor i området (ta helst fjolårets "produktion" då årets kan vara lite väl stark).

Vill man köra med mycket "arom" så är flytgödsel från svin blandat med hönsgödseln ett säkert kort. ;)
 
Nja, mycket arom skulle nog inte uppskattas av grannarna.. :)

Super Gramino sägs ju vara långtidsverkande, så det var väl mest det jag menade med liknande produkt. Fast det kanske går bra med vilket gödsel som helst. Kan inget om detta och man vill ju göra rätt.
 
Jag kör med Super Gramino sedan ett par år tillbaka. Kan inte påstå att det är särskilt mycket bättre än någon annan gödning, eller för den delen särskilt långtidsverkande. Jag ska nog testa Algomin nästa gång.
 
Jag har kört med både Algomin och Super Gramino och tyckte, i den mån jag kunde märka någon skillnad alls, att Algomin var aningen bättre.
 
Tack för svaren! Blir kanske Algomin istället då, det får jag tag på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.