Hej,

Jag/vi har en husvarna åskgräsklippare av traktor modell, och undrar om någon har erfarenhet av "sweeper/uppsamlare" kopplat till detta? Tänkte att det är roligare att köra klippare än att räfsa...även om jag behöver räfsa...:)
 
Jag har en Husqvarna sweeper. Den funkar kanon. Enda problemet är att min åkgräsklippare kastar gräset snett bakåt vilket gör att det inte hamnar i sweepern. Men den samlar upp det på nästa varv ändå, men det blir lite omständigare.

Men när man inte klipper, tex att samla löv medden, så funkar den fruktansvärt bra.
 
Hur ofta behövs den tömmas?
Ja jag vet, det är en fråga i stil med "hur långt är ett snöre"... Men på ett ungefär?
 
Tja, när den är full?

Kunde inte låta bli ; )

/Laban_X
 
Jag har en stoooor gräsmatta och en Husqvarna rider med sweeper/uppsamlare...
Klippte nyss ganska kort bara för att få bort mossa och körde sen med sweepern på "bottenläget".
Fick då upp en massa mossa och tömde väl uppsamlaren ca 7-8 gånger...

/Laban_X
 
Lyfter denna tråd. Är det nån som testat Julas variant? Nice price på den nu 1495:-
Testade en Husqvarna i helgen o den funkade ju perfekt. Dags att sluta kratta !!! :)
 
Z
Hajakz skrev:
Lyfter denna tråd. Är det nån som testat Julas variant? Nice price på den nu 1495:-
Testade en Husqvarna i helgen o den funkade ju perfekt. Dags att sluta kratta !!! :)
Hej.
Så du är nöjd med Husqvarna uppsamlaren? jag låna en gammal uppsamlare och den var jag inte nöjd med, satte man ner borsten lite i gräset så drev den inte utan hjulen bara gled på gräsmattan :@:@
tar den även upp gammalt "klippspill" ? har en mulchermaskin så det är ju bara finklippta strån
det är ju ganska mycket pengar, så man vill ju inte chansa och köpa för att sedan bara låta den stå,
 
Att den slirar löste jag med att sätta ett gäng skruv i hårdgummidäcken (blir som broddar)
Sen får du inte sätta ner borsten för långt ner ska precis bara nudda gräset.

det blir ju inte kliniskt rent men den tar en absolut majoritet av klippet/löven på 1 rundan.
Tycker du inte att det räcker kör en eller 2 ggr till :)

Mulcherspillet ät ju gratis gödsel för gräsmattan ,varför vill du ha bort det?
 
Z
Jag köpte Julas uppsamlare och den funkar mycket bra även om man sätter till ordentligt
detta med klippspillet, det blir så mycket så det lägger sig som ett lager av gammalt gräs och hinner inte att försvinna mellan klippningarna, så jag vill ha bort en del av det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.