Var hittar du en 327 med fyrtakt. 324 kan jag hitta men all information jag hittar om 327 är att den ska ha oljeblandat
 
Nej fan, blandade ihop modellerna. 324 är 4-takt. 327 är 2-takt,
 
fattar jag husqvarnas webb rätt om jag läser det som om man inte får ha klinga på 324.

Edit:
Jag fattade inte rätt som tur var. Det finns klinga till 324 också så nu står det nog mellan 324 som är den 4 taktare jag vill ha och 235 som är en kraftigare 2 taktare men till samma pris
 
Redigerat:
Milkshaken
Jag köpte en TEXAS på Cheapy för att ha som trimmer, men den är kapabel till att röja sly oxå.... jag fick med med allt, dvs, gräshuvud, 3 uddig klinga, sele, verktyg, mm mm...

Helnöjd.
och du får loss den för runt 2000:- på cheapy.

Texas finns i Danmark, du kan gå in på vilken cheapy-butik som helst och beställa eventuella delar...
Jag kör med vanlig 95 + two stroke oil.
 
självklart köper man en Honda, konstigt inte fler nämner det här :) Äkta 4-takt, slippa blaska med oljeblandad bensin osv...kostar en slant gör de, men oj så fint de går.

Det är bara min syn på saken i mitt lilla hörn av världen...

/zaphod
 
Hemmakatten
Vad har forumet för åsikt om en husqvarna 335FR? Kombitrimmer, ingår huvud med tråd, gräsklinga och röjklinga, 6,2 kg. Vad är det för skillnad mot en Husqvarna 324Rx?
 
Hemmakatten skrev:
Vad har forumet för åsikt om en husqvarna 335FR? Kombitrimmer, ingår huvud med tråd, gräsklinga och röjklinga, 6,2 kg. Vad är det för skillnad mot en Husqvarna 324Rx?
Det är ju en tvåtaktare, fast mer miljövänlig än de äldre tvåtaktarna. Jag tycker den är kanonfin, men lite fel prissatt för att använda den privat, 335 konkurrerar ju i exakt samma segment som Stihl FS130,

Ur ergonomisynpunkt är 335 dock bättre än FS130, så för de som jobbar med trimmning är den ett bra val då prisskillnaden inte är det viktigaste för yrkesanvändare.
 
Har en ganska nyinköpt 335FR. Kan inte jämföra den med andra, men jag är inte på något vis missnöjd med denna. Den gör sitt jobb utmärkt och har inte bangat för nånting ännu.
Vet inte varför det kallas gräsklinga, för trimmerhuvudet tar allt högt o tjockt gräs/brännässlor jag utsatt den för hittills, och gör det dubbelt så effektivt som gräsklingan. Men så fort det blir minsta vedartat (småsly) så krävs gräsklingan. Den tar drygt centimetertjocka stammar.
 
Hemmakatten
Blev lite förtjust i 335FR när jag var i en butik. 235:an fanns också där, men den var klumpigare, större "motorklump", stången mm var tjockare, handtagsjusteringen var inte lika smidig som på 335:an. Dessutom var 235:an bra mkt tyngre. Som medelålders kvinna ( utan alltför mkt muskler) kändes skilnaden ganska stor...
Men, jag har inte hittat nån butik ännu för att testa Sthil's trimmer. Prisskillnaden är trots allt en hel del. Är det nån som vet om det finns en butik i Norrtäljetrakten?
 
Vi köpte våran Stihl-röjsåg på Granngården. Borde ha en butik i Norrtäljetrakten.
 
En sökning på Stihls hemsida (www.stihl.se) ger ganska många träffar på Norrtälje, bl.a. Granngården.

GRANNGÅRDEN AB
Hamnplan
761 30 Norrtälje Tel.: 0176-26 75 20
Fax: 0176 26 75 25
jorgen.kallberg@lantmannen.com

GRANNGÅRDEN AB
SPANNMÅLSVÄGEN VALLBY
762 51 Rimbo Tel.: 0175-702 62
Fax: 0175-722 44

MARIN & SKOG AB
Rögårdsgatan 10
761 30 Norrtälje Tel.: 0176-177 22
Fax: 0176-156 30
marin.skog@swipnet.se

ROY'S I RIMBO AB
Centralvägen 2
762 41 Rimbo Tel.: 0175-722 00
Fax: 0175-705 58
roys_maskin@yahoo.se

TMF TERRÄNG MASKIN FORDON AB
PL 2785 VETTERSHAGA
760 10 Bergshamra Tel.: 0176-22 56 60/61
Fax: 0176-22 56 69
info@tmfab.se
 
Redigerat:
Hemmakatten
Tack Nonkan för adresslistan. :) Nu skäms jag lite lagom för att jag inte orkade leta upp dessa butiker själv.
 
Hemmakatten
Idag är en Stihl FS130 inhandlad, 4.490:- inklusive en 5-litersdunk Aspen och monterad med valfritt tillbehör och provkörd. Kändes faktiskt lika bra som Husqvarna 335 men väldans mkt billigare. Butiken där vi köpte den, Proffs & Fritidsmaskiner i Enebyberg, är en butik som bara säljer trädgårds- och skogsmaskiner och vi har handlat motorsåg där tidigare, men trodde inte att de sålde Stihl. Killen i butiken menade att det (i alla fall för oss och vårt behov) vore att kasta pengarna i sjön om vi köpte en Husqvarna istället (de säljer husqvarnas produkter också).
 
Redigerat:
Då var det bara jag kvar då som ska sluta vela mellan hötapparna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.