Om ni har en plan gräsmatta och en stabil ram i botten på lekstugan kan jag rekommendera att flytta den med rullar under. (fungerade det att rulla stenblock till pyramiderna borde väl en lekstuga vara en baggis....) Rullarna kan man göra av några raka trädstammar eller använda stålrör.

/Ingenjören
 
Den metoden funkar fint om ni har bra ram på stugan. Se bara till att lägga tillräckligt många rullar. Kan ni så lägger ni plank som en träjärnväg under rullarna så rullar det hela ännu lättare. Körde med den varianten när jag baxade betongelement förra sommaren. 400Kg knuffade man lätt på en man.

Alternativet är en hjullastare med gafflar som helt enkelt lyfter iväg stugan, Detta är dock inte lika bra för trädgården. en fd granne flyttade en hel friggebod på detta vis med platta och allt. iofs hadde han en huddig 1160 att lyfta med.
 
de nån med minigrävare att lufsa in i trädgården å flytta stugan .......inget arbete ingen förstörd trädgård........bara ett litet hål i plånboken
 
Vi köpte grannarnas lekstuga. Vi tog hjälp av en kran. 500 kr och 10 min senare så var det klart. Vi bor rätt nära en båthamn så det passade oss bra. Dom använde sig av en ram som man använder för att lyfta båtar med.
/CC
 
Eller spika fast reglar för lyft i axelhöjd och bjuda hem hem folk.
 
Vi ska oxå flytta vår lekstuga men den ska flyttas ngr km så att rulla den för hand är inte att tänka på.

Under vilken rubrik i gula sidorna hittar jag en hjullastare med gafflar eller en lastbil med kran?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.