Jag letar efter en tunn (ca12mm) vit bänkskiva. Någon som kan hjälpa mig framåt?
Det jag hittat är kompaktlaminat, ca 34 000 inkl diskho. Men vitfärgen passar ej ihop med våra vita köksluckor.
Samt komposit, ca 45 000-50 000. Jag tycker att den kostar för mycket...men rent praktiskt är det nog vad jag letar efter, men den är för dyr...finns annat liknande alternativ?

Jag gillar kvalitén av granit men vill ha en vit skiva.
Skivan måste fungera rent praktiskt, inte bli repig eller vara känslig...
Men granit går bara att få 30mm och inte vit... (en del kanske kan leverera 20mm)
Jag vill ha en solid vit skiva, inga färgskiftningar, så marmor är inget alternativ.

Finns fler alternativ? Vit och ca 12mm tjock...

HJÄLP!
 
Dupoint Corian/LG Hi-macs finns i vitt, men de är dyra också.
Marmor finns ju i väldigt ljus färg, men den är känslig för syror osv.

Det går inte att göra något enkelt med vanlig laminat istället? Kanske finns större färgutbud då.

/Magnus
 
12 mm granit skulle inte hålla som bänkskiva.
 
Nej, granit går inte att få 12mm, vår lokala leverantör kan ta fram 30mm, har hört att någon kan ta fram 20...

Men nu skulle ju skivan vara 12mm och vit...

yps: Vad menar du något enkelt med laminat? Kompaktlaminat är tunn, men då är det inte rätt vitfärg på den. En "vanlig" laminat blir för tjock...men den kanske finns i olika vitfärger...
 
Orsaken till att jag skrev det var bara för trycka på att även om någon tog fram 12 mm granit till dig så skulle den inte hålla. Det är för tunt och den skulle spricka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.