Har köpt ett fritidshus och nu skall köket rivas ut och ersättas med nytt, inte så lätt att "klämma" in allt och få det att fungera praktiskt. Söker bilder på små kök, gärna vita och lite lantliga. Tölig (värmländska) som jag är vill jag ha Ståt från Ikea...

Tycker det är otroligt vilka tappra, smarta, händiga och roliga personer som finns på dessa sidor!

Keep up the good work :)
 
Hemmakatten
Det beror ju lite på hur rummet ser ut där köket är. Det allra bästa vore ju ett genomgångskök med längsgående bänkskivor/högskåp (60 cm djupa) på vardera sidan om rummet med en gång på 80cm emellan. På den ytan får du plats med mycket!

Men, du får nog återkomma med lite mer detaljer om rumsformen och fönster- och dörrplaceringar.
 
Hej

Va kul att ngn svarade, vi skriver i morgon och får nycklarna. Då skall jag känna in och se, kanske fotar och lägger in bilder. Köket är tillsammans med storstugan (Trysilhus) och allt är i fura "hugaligen", tak, väggar skall målas vitt. Min man säger att vi skall behålla det mesta av köket och även måla det vitt, NCS 1005-Y för en känsla av klassiskt platsbyggt kök.
 
Har tillsammans med gubbe och son bestämt att allt blir vitt, tak, vägga och kök. Vi behåller köket i sig och målar snickerierna vita, sedan byter vi ut bänkskivor och kranar, ho (hade tänkt porslinsho Domsjö, men har läst en tråd om detta nu nyligen:)) så ny vet jag inte?
Köpte 40 liter färg i går, samt kvistlack så ny är det bara att köra på.

Är det ngn som har satt upp laminatskivor som finns på Ikea som stänkskydd? och har ni ngr färgtips, drar mycket åt det lantliga och rustika känslan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.