Hej,
Jag undrar om någon vet om det behövs olja eller lacka dessa trä trallar som sälj i coop osv?

Det ser riktigt snyygt ut när man sett på andras bilder men finns det några nackdelar?
Har just nu betonggolv och dörren kommer inte att gå emot om jag lägger plattorna.

Vill ha ljus trä, och det verkar som det säljs i olika storlekar, 30x30 60x60 etc.
Vad är snyggast, stora eller små plattor?

Tack för all svar
 
Ingen som har kommentarer på nån av dessa frågor???

Iaf, så uteslutar jag trä trall från Rusta, då två av sorten (30x30cm) bara har tre raka trallar.
Och den tredje de har (45x45), är med 9st raka trallar, vilket är lite större och men måste oljas in 2-3ggr om året står det.

På Coop finns det med 6st raka som är på 30x30cm av Eucalyptus, och kostar 119kr, oljad är den redan.

Ikea har med 9st raka i 45x45cm för 49kr.

Ska se vad K-rauta, Plantagen och Bauhaus har för sorter senare...
 
Redigerat:
S
jag har köpt 30x30 på bauhaus och de behövde oljas, men det gick ju snabbt att göra det!
Jag är nöjd med resultatet jag hade dock inglasad balkong
 
ÖB hade 30x30cm med 6 raka, teak inoljad står det för 27kr/styck.

Rusta hade förutom de 2st olika tre-raka sorterna, en större på 45x45cm i acaciaträ, träet som behövs oljas in 2-3ggr per år enligt skötselråden.
Och sen måste man skruva fast de, alltså de är inte färdiga att pussla ihop.

Plantagen hade 30x30cm, 6 raka, acacia-trä som kostar 40kr/styck.

På Clasohlson har de det billigaste trallgolv, också acacia 30x30cm men i 5pack för 99kr.

Byggmax hade inga och i AB Karl Hedin var man tvungen att beställa ifrån.

K-rauta har många från Jabo.se men inte den senaste, oljad eukalyptus som Coop har.

Teakgolv som ilva.se säljer billligt nu 229kr/1kvm (många 30x30cm), som annars är dyrt (899kr), finns inte i 6raka för det priset i hemsidan så...

Jula har teak för 59kr/st, men i bara 11st raka, annars i acasia trä för 159kr/5st.

Så det blir från Coop Forum, oljad Eukalyptus i 30x30cm för 119kr/4st, vilket är det snyggaste av de jag har sett i rätt storlek, 45x45cm är för stort och mer/mindre än 6raka ser inte lika snyggt heller.
 
Redigerat:
S
6 raka är snyggt, jag fick en del över när vi flyttade från lägenheten med balkong... dessa la jag i pannrummet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.