pinebar:Korrekt iaktagelse. Har även handlat på Biltema i Botkyrka (troligen sveriges sämsta fö) och Jönköping vilket är lika bra som det i Sundsvall enligt mig.

Affären blir ju givetvis sämre om det bor en massa slödder i grannskapet det gäller inte bara Biltema utan alla affärer. Brukar sällan finnas batterier och rakhyvlar i såna grannskap av förståeliga skäl :rolleyes:

Snabba frågor som har ni xx-xxx i lager har då jag fått svar på varenda gång jag ringt och måstat ha.

För övrigt vad gäller bildelar är nog Biltema bäst i hela norden på att ha alla delar hemma. Ska man ha något på dagen så finns bara ett alternativ enligt mig. Har man en bil som "finns på Biltema " så gör det också ägandet många gånger billigare. Man ska inte underskatta den prispåverkan piratdelar har på originaldelar. Så kul är det inte att bli rövkörd på struntsaker tycker då jag. Ofta är det billigt nog att man kan prova om biltema duger innan man tar värsta svedan original.
 
pinebar skrev:
v-g, du verkar bo i Västernorrland. Jag gissar att din Biltema är den i Sundsvall (Birsta). Jag måste bara få tillägga att när jag kom dit trodde jag inte att det var samma firma som de Biltema vi har här i Stockholmstrakten. I Sundsvall var Biltema stort, luftigt, städat och frsäscht när jag var där förra sommaren. Otroligt trevligt att handla där jämfört med vad vi har här, där jag tycker att alla Biltema är trånga, röriga och jobbiga. Med tanke på hur det såg ut i Sundsvalls-butiken, så skulle jag kunna gissa att personalen där också ser till att hyllorna inte är tomma.
Undrar om vi varit på samma Biltema i Birsta? Jag tycker det är tvärtom, litet, trångt och en salig röra på prylarna. :)

Jag har varit förbi Biltema i Luleå några gånger sista halvåret och DÄR kan man prata om stort, luftigt, städat och fräscht!!
Helt enormt bra! Säkert 4gånger så stor yta som i Birsta och inte trångt och rörigt.
 
Birsta är verkligen ingen höjdare, men om det beror på befolkningen i S-vall eller något annat ska vi kanske inte gå in på :p
Besökte butiken i Uppsala och det var en helt ny upplevelse - jösses vilka ytor.

Brukar av princip undvika bildelar från Biltema, framförallt produkter med gummi... Gjorde ett "provköp" för något år sedan för att se om det blivit någon skillnad, men icke. Nämnda gummidetaljer var f.ö slutsålda i Birsta sist jag var dit :rolleyes: Lika bra det så jag slipper byta dom delarna igen.

Med tanke på hållbarheten hos bildelar med gummi på Biltema skulle jag aldrig våga köpa kondomer där :eek:
 
f91jsw skrev:
Hur svårt kan det vara att lyfta luren och ringa och fråga?
vilken del tänkte du på att ringa och fråga eller att någon svarar i andra änden?
Tack för ditt bidrag i frågan.
 
Andy78 skrev:
Detta skall egentligen inte kunna hända med en lagervara, säg att man tar in 200 dunkar med 4 liter spolarvätska så skall systemet kunna triggas av lagersaldot att när det är 50 st artiklar kvar av varan skicka en automatisk beställning till tex centrallagret, det förhindrar att det aldrig tar slut på hyllorna, och och triggern kan förståss ändras till mer eller mindre beroende på hur populär en vara är.QUOTE]

Om det ändå vore så enkelt att bara lägga en beställningspunkt, nä tyvärr är det nog så att det är leverantörerna som inte levererar i tid eller inte levererar överhuvudtaget. Då hjälper det inte hur många beställningspunkter man än lägger in.
 
Jo jag vet hur det är, men i en stor butik måste man ändå ha denna automatik.
Den hjälper till otrolit mycket.
 
Sen finns det problem med säsong och sånt som inte autoorder tar hand om man inte går in och säger till den.
I Örebro tycker jag också att det är slut ofta på saker man ska ha, man står och letar efter någon lampa till bilen och hittar en tom rad där de skulle ha suttit efter en stund.
Silvan hade samma problem, skönt att inte de är kvar.

Överlag tycker jag Biltemas produkter är bra, iaf om man håller sig till BILtema och inte trädgård eller något sånt. Förutom deras lacker, de är rätt kass.
 
Andy78 skrev:
jag förstår personalen på biltema i tex Botkyrka att dom är griniga, en del kunder i butiken är helt sanlösa så fort det är lågpris så antas att det är och att slita och riva i allting, gå bland hyllorna med skruv flera kartonger är upprivna och upppackade och allmänt o-ordning.
Vid hyllorna med sprayfärg sitter en skylt om att det är förbjudet att spraya färg på väggen och allt polisanmäls.
..
Skylten om förbud att spraya i butiken finns i Haninge också.
Och där finns faktiskt flera kladdiga spår av färg!

Men visst, Biltema i Botkyrka är fan den sämsta jag har varit på. Hälften av alla förpackningarna är uppbrutna och grejer saknas i kartongerna.
Med all säkerhet den Biltema som har mest svinn...
 
många butiker har det så tyvärr..
 
Redigerat:
Kul att det är fler än jag som lagt märke till att biltema ofta saknar grejer. Det har blivit värre på senare år. Ofta får man åka till swedol och handla ändå i slutändan. Sist jag var på biltema var det slut på gångjärn. Fanns endast några "udda-modeller". Sen hade de ju inte några elkablar i princip under typ ett år (leverntörsproblem). Bilstereo-grejer är det också illa med. Handlar mest på biltema i karlstad, men det blir mer och mer swedol för mig i fortsättningen.
 
Milkshaken
Ehh. någon skrev här längre upp om Biltema i Jkpg...
Jkpg är nog den värsta i våra trakter, Var ggn man kommer in (typ var 3,e mån) så har dom byggt om, och som trådskaparen skrev så är ofta det stora luckor i sortimentets hyllor..
Linköping däremot är det stor skillnad på. Rent luftigt, bra personal, och sen hittar man grejerna direkt oxå, det är mera logik i deras placering av varorna....
 
Jag har varit på tre Biltema, Linköping, Jönköping och Haninge. Jönköping var ett sen men var där precis vid öppningen och några gånger till efter det, bra och stor lokal och det var ordning på grejerna.

Linköping har jag nog varit tusen gånger, så jag vet var i stort sett allt finns. Även där en stor och fin lokal, dock har jag märkt på sistone att det varit en del vanliga artiklar som varit slut, bl.a. stora dunkar med motorolja.

Haninge var en helt annan sak. Liten och trång lokal, trodde jag skulle slå i taket när jag gick in där. En salig röra och hopplöst att hitta nåt, blev helt chockad då jag sett Jönköpings och Linköpings stora luftiga lokaler innan.
 
Lokaler är en bristvara i sthlm, vi är glada att dom finn i huvudtaget, nu väntar vi bara på eb BT norr om stan.
 
Andy78 skrev:
Lokaler är en bristvara i sthlm, vi är glada att dom finn i huvudtaget, nu väntar vi bara på eb BT norr om stan.
Nu brukar väl iofs Biltema bygga nytt när de öppnar en ny butik. Kanske att de inte gjorde så förut och att Haninge är en gammal butik iofs.
 
Känns som byggmax tråden detta. Varför fortsätter man åka till en butik som man tycker är tillräckligt dålig för att orka starta en tråd om det.


Grattis. du vann priset för veckans i-landsproblem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.