Håller på med ett badrum o är nästan klar med våtrumsskiktet. Har köpt 20 x 40 kakel , mosaik till duschen och till svärfars stora fasa 30 x 60 klinkers:D
Nu till frågan: är det nästan omöjligt att lägga så stora klinkers på golvet? svärfar tycker jag ska byta dem till 15x15......funderar annars på att ta firma på att lägga de stora 30x60.
Tacksam för förslag!
 
Vid alla fall "golvbrunnar" är det omöjligt att lägga 30 x 60 plattor, utan att skära ner dem till molekyler....
Är resten av golvet bara hyffsat jämnt "med eller utan fall" ska det inte vara några större problem. Det svåra är att få skarvarna att "liva" med varandra när golvet är ojämnt!

Så det ska inte vara någon fara!!

Lycka till!
 
vid golvbrunnen kommer jag lägga mosaik, små rackkare!
 
jag har köpt 60'60 på golvet och 30'60 för vägar, firman som ska göra sa att det var inget problem.
 
J
umit skrev:
jag har köpt 60'60 på golvet och 30'60 för vägar, firman som ska göra sa att det var inget problem.
Lär ju inte fungera om du skall ha fall på golvet om du inte har en sådan där golv brunn som sitter längs väggen.
 
30x60 är snyggt men generellt gäller att ju större plattor ju svårare att justera. Men ser Du till att underlaget är plant och är noggrann med fixet så är det fullt möjligt, jag la såna i hallen med bra resultat. Mosaik är perfekt när man lägger fall :)
 
Tack för era råd, har varit i kontakt m en plattsättare som kan hjälpa mig. Blev påkörd av en byggnadsingenjör i fredags, han trodde inte heller att det skulle va' nåra problem. (påkörd bakifrån, kärran knäckte dragkrok o fastnade i stötfångaren )
;)
 
Jan-Å skrev:
30x60 är snyggt men generellt gäller att ju större plattor ju svårare att justera. Men ser Du till att underlaget är plant och är noggrann med fixet så är det fullt möjligt, jag la såna i hallen med bra resultat. Mosaik är perfekt när man lägger fall :)
Lite skillnad i en hall, där har man inget fall.
 
jag kommer att ha mosaik i duschen och en unidrain golv brun som sitter längs väggen,
 
ThomasLindgren skrev:
Lite skillnad i en hall, där har man inget fall.
"umit" som jag svarade skulle ju lägga fallet med mosaik :rolleyes: själv la jag fall med 10x10 resten av golvet i badrummet är 25x40, ingen större skillnad att lägga 30x60 tycker jag men klart värre än 10x10 ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.