Hej,
Jag har ett obehandlat (ser ut att ha varit målat för länge länge sedan om man tittar längs vägg kanterna) betonggolv i mitt garage (som inte är uppvärmt). När jag har haft t.ex. färgburkar stående en längre tid så har det bildats en lite mörk fläck under burken, det ser ut som om det är fuktigt, men jag kan inte direkt känna att det är fuktigt. Fläcken brukar försvinna efter några dagar. Jag har nu tejpat fast en liten bit plastbit på golvet för att se ifall det bildas några droppar eller motsv.

Min fråga är: avger betong golv normalt sätt fukt eller ska det inte bli fuktigt under plastbiten? Jag vet tyvärr inte ifall det är en platta på mark eller byggt med krypgrund. Huset och garaget är byggt början av 60-talet och huset har krypgrund med betong bjälklag. Huset har ventiler runt om men det har inte garaget. Man kan inte ta sig in under garaget om man går ner under huset.

Jag har funderingar på att lägga in frost säkert klinkers i garaget, men om det kommer fukt från golvet så är det kanske inte så bra?? Måste man tänka på något innan man lägger in klinkers?
 
lägg klinker med breda fogar så att fukten kan vandra ut . Brukar fungera om det är moderat fuktvandring som sker genom betonggolvet. Använd ingen fuktspärr under.
Jag skulle bli överraskad om det blir torrt under plasten :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.