talang skrev:
Gänga armeringsjärn låter som onödigt mycket jobb. Du måste nog svarva eller slipa den rund innan du börjar skära gängor. Gör man inte det tror jag gängsnittet bryts sönder av ojämnheterna.

Gängstång tex. Biltema; M10, 19-388, kostar 24,90 kr, låter som ett betydligt enklare alternativ.

Hehe, 24,50kr bevisar att "kan själv" inte alltid är rätt..... ;)
 
talang skrev:
Gänga armeringsjärn låter som onödigt mycket jobb. Du måste nog svarva eller slipa den rund innan du börjar skära gängor. Gör man inte det tror jag gängsnittet bryts sönder av ojämnheterna.

Gängstång tex. Biltema; M10, 19-388, kostar 24,90 kr, låter som ett betydligt enklare alternativ.
Men känns svårare att bocka....:(
 
kostar 79 kr med ett inbyggt med vattenpass
 
Hej!
Kolla in denna upphängningsanordningen, www.tidymaker.eu Den är både flexiblare och tål tyngre saker än den från Jula.
Jonas
 
Struligt att hänga upp saker med skaft och vem vill hänga skruvdragaren i ett snöre? Jag tyckte ärligt talat att det bara såg rörigt ut...."kan själv"....
 
En svets, en borr, en sprayburk och en massa grejer från en metallskrotbinge blev till en hel sats med krokar och verktygshållare.
 
Du visade iofs. Vilken typ av hängare du var ute efter men Toolflex tycker jag är jättebra!
 
raveper skrev:
En svets, en borr, en sprayburk och en massa grejer från en metallskrotbinge blev till en hel sats med krokar och verktygshållare.
Kul med trådlyft. :rolleyes:
En bild kanske vore på sin plats, så vi andra får något att vara avundsjuk på.........
 
roli skrev:
Kul med trådlyft. :rolleyes:
En bild kanske vore på sin plats, så vi andra får något att vara avundsjuk på.........
Trådlyftet var ju iofs ett inlägg från nån jäkla tomte som gjorde reklam för sin egen firma/nätbutik....och som nu är raderade.....men jag instämmer i din önskan, man vill ju gärna se raveper´s "McGyver Krokar" ;) (y)
 
Hela väggen är nu full med diverse pryttlar så krokarna syns knappt. Hur man än gör så har man ju alltid mer saker än vad man har plats med.
 
Anders 1920-tal
bygga_bo bygga_bo skrev:
Min första tanke var långa fransyskor, säg 10x200. Skruva in dem i regeln, fram med vinkelslipen och bort med skallen, och sen på med en slangstump. Men Cinolins idé är nog enklare... och billigare.
vilken dimension på slangen?
 
Vanlig halvtums trädgårdsvattenslang.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal
  • Laddar…
Anders 1920-tal
MathiasS MathiasS skrev:
Vanlig halvtums trädgårdsvattenslang.
värmde du slangen eller krängde du bara på den med handkraft? Man vill ju att slangen ska sitta fast
 
Handkraft!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.