Hejsan!
Vi ska precis påbörja ett bygge av ett garage och söker efter bra/ billiga leverantörer av mursten i Stockholmstrakten.
Någon som har några bra länkar eller erfarenheter?
 
ByggMax?
Sägs väl att deras block är tillverkade av Finja eller Maxit men inte får säljas med deras namn, har jag för mig jag läst.
Är det en stor mängd sten ni ska handla borde gå att begära in offerter från lite olika bygghandlare och jämföra.
 
Jag har begärt offerter men det blir ingen större skillnad. Byggmax, Bauhaus och Cheapy är billigast.

/ Kai
 
Beijer har en specialavdelning i Häggvik, Fasad & Betong som enbart är inriktade på detta. Kan vara intressant kanske.
 
Prova Nyströms Cement. Jag fick deras prislista via email och de var inte billiga men de la till att de ger rabatt om man beställer lite mer. Beställde en pall, dvs inte speciellt mycket, och fick rätt ok rabatt.

Kan ju vara värt att ringa dem iallafall om du ska ha lite mer. Dessutom har det varit trevliga. :)
 
K-rauta är billigare än Byggmax här i Umeå. Vet inte om det gäller i övriga landet också men det kan vara värt att kolla. Lite otippat eftersom de är rätt dyra på övriga grejor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.