Hej på er!
Är det någon som vet var man kan hyra en plintborr/jordborr i Löddeköpingetrakten?

Tack tack!
 
C
Min granne har en, du kanske kan få hyra den billigt.. (men jag har ärligt talat ingen aning om han skulle gå med på det...) Bor i ljungbyhed..
 
AHassel skrev:
Hej på er!
Är det någon som vet var man kan hyra en plintborr/jordborr i Löddeköpingetrakten?

Tack tack!
Jag har goda erfarenheter av Cramo i Landskrona, de har jordborr. Kanske finns Cramo i lödde också, det vet jag inte.
 
Jag röstar oxo för Cramo. Har hyrt diverse maskiner hos Cramo i Lund. De brukar vara väldigt trevliga även om man är halvklyddig privatkund.
 
  • Gilla
Hikkoz
  • Laddar…
Beror på vad du ska göra. För mindre jobb är en skurupsborr klockren tycker jag iaf.

Har både en sådan och en jordborr ifrån jula. Skurupsborren funkade hur bra som helst medan jula borren var rent ut sagt skräp.

http://www.skurupsborren.se/

MVH Lorant
 
kinglolle skrev:
Beror på vad du ska göra. För mindre jobb är en skurupsborr klockren tycker jag iaf.

Har både en sådan och en jordborr ifrån jula. Skurupsborren funkade hur bra som helst medan jula borren var rent ut sagt skräp.

[länk]

MVH Lorant
Jag hade hellre satsat på att ha koll exakt på var man behöver hålen, hyra och sen borra. En jordborr med motor är betydligt roligare än att stå och snurra för hand...
 
Håller inte riktigt med men beror säkert på vad man ska göra.

Vi satte upp en 150kvm hundgård med 40 större gjutna stolpar. Hyrde då en jordborr från Cramo i Östersund. Vi var tvungna att vara 2st för den var lite tung och otymplig att jobba med. Kom vi åt en sten så tappade man nästan den för att den kastade till. Visst den jobbade lite snabbare men vi valde faktiskt att lämna tillbaka den. Gjorde klart jobbet med skurupsborren som vi tidigare använt till att sätta vanligt staket, funkade klockrent och relativt snabbt. Vi borrade 40 hål med ca 20cm diameter, strax över 1m djup på ca 3 timmar. Sen tog det lite övrig tid att gjuta fast stolparna mm men det är en annan femma.

Men jag kan hålla med om motordriven jordborr för större jobb

MVH Lorant
 
Jag har använt min Skurupsborr en hel del och tycker den fungerar förträffligt. Nu har jag iofs ganska lättborrad mark, utan sten. Men stenig mark är visst inte så kul med motorborr heller.
 
Tanken är att vi ska borra ca 25 hål för 70 plintar ( ska bygga ca 42 m plank). Skurupsborren är kanske ett alternativ, men vi vill helst inte köpa en. Brukar det gå att hyra sådana någonstans?
 
Hej AHassel,

hur kan 25 hål räcka för 70 plintar?
Kanske dags att kalla in Harry Potter.

För övrigt är väl priset på Skurupsborren (550:) så lågt att
det inte direkt lönar sig att hyra.

//KoW
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Hej AHassel,

hur kan 25 hål räcka för 70 plintar?
Kanske dags att kalla in Harry Potter.

För övrigt är väl priset på Skurupsborren (550:) så lågt att
det inte direkt lönar sig att hyra.

//KoW
Nu gissar jag bara - men jag tror att AHassels plintar är 700mm höga....
 
Helt rätt, Daniel_N:) Kanske att jag uttryckte mig otydligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.