Jag brukar säga det att nästa hus blir perfekt, detta övar jag bara på. Dock skulle jag nog aldrig orka med så mycket renovering igen.
 
cem77 skrev:
Har faktiskt funderat på att starta en kvällskurs för blivande husägare där man skulle gå igenom, juridik, ekonomi och även praktiska saker. Alltså inget obligatoriskt men möjligheten borde finnas att inhämta mer kunskap på ett smidigt sätt.
Äh, de enda som skulle vara intresserade av en såna kurs är de som redan är intresserade och kan det mesta.
 
Licens ska väl inte behövas .... men jag har ofta funderat på en sinnesundersökning :)

Men i ärlighetens namn, det är kul ibland ( i varje fall när det ble' bra .. det man gjorde)
 
jesped skrev:
Licens ska väl inte behövas .... men jag har ofta funderat på en sinnesundersökning :)

Men i ärlighetens namn, det är kul ibland ( i varje fall när det ble' bra .. det man gjorde)
Sinnesundersökning tycker jag låter hårt. Antalet allvarliga fallolyckor bland hemmabyggarna skulle öka kraftigt i sådana fall.
Prova själv spika glespanel stående på en trappstege med tvångströja på.
 
Jag har som hobby att renovera huset, det är roligt ( repeterar 10 ggr)

Skämt åt sido, idag har jag faktiskt kunnat kolla en stund på TV idag,
OK jag erkänner, det var myggen som tvingade in mig ... men jag är klar vilket århundrade som helst :)
 
Den här semestern ska jag bara anlägga 200m2 gräs, dränera sista sidan på huset, bygga ny entre trappa och bygga 40m2 altan. Skönt att jag har 2,5 veckor kvar. 2/3 av jorden är ut skyfflad, 8 plintar är nergrävda....
 
Själv har jag tryckt upp hängrännorna, blev kanon!

Nu ska jag skotta ur vid garaget och gjuta lite (tröskel inte helt golv). Alltid finns det nån hobby!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.