Hej,

Har kommit en liten bit på min Bosch Easy installation men efter att jag fått till det trådlösa och dessa enheter blivit tilldelade sektioner enligt (PIR (sektion #9), Infälld Magnet (#10) och Magnet Mini (#11)
Dock så skriker systemet om sektion 7 och 8 som skulle vara paj. Jag kan bara inte komma på vad det skulle vara för enheter? Jag har inga andra detektorer etc. i systemet.

Systemet består av: huvudenhet + manöverpanel + externt gsm som jag ringer in genom och sen wLSN-hubben + dom tre trådlösa enheterna. Så vad är sektion 7&8??? Hur kan jag ta reda på det? Är det hubben? Den lyser grönt och fint så den borde vara OK då också enheterna till den är OK.

Nån som har något tips? (Jeepmannen verkar ha tagit semester :D )

Jag antar att jag kan stänga av sektionerna via sektionsprogrameringen men det känns lite som att dölja ett fel. ( som iofs inte borde kunna finnas?!?)

Tack på förhand,
 
Sektioner som inte används måste läggas som inaktiva/reserv eller vad man nu vill kalla det. Fulvarianten är att lägga ett motstånd över dessa ingångar på centralkortet. (Sitter inte med manualen framför mig så minns inte om det är 6 eller 8 sektionsingångar på centralkortet.)
En sektion som ligger i programeringen som aktiv kommer att fellarma om den inte blir balanserad rätt. eller bortprogramerad
 
Mhmmm.. kommer ihåg att jag fick med en massa "dragsmällare" i paketet men har aldrig fattad vad jag skulle ha dom till när jag inte har några trådbundna grejer. Antar att det är dom ska sitta i det som jag markerat på skissen? Dom har jag ju inget inkopplat i.

Men antingen så "kortsluter" man dom med ett litet motstånd eller så avaktiverar man dom sektionerna alltså? Hmmpff.. som jag har läst manualerna utan att hitta det.. ska se om jag kan hitta det nu när jag vet vad jag ska leta efter.
 
  • larmskiss.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har avaktiverat sektion 1-8 (min telefon kollapsar snart av alla tryckningar) och nu lyser systemet med en sköööön grön cirkel. Fixade t o m så det plingar till när man öppnar dörren vilket kan vara trevlig (men man säkert stänger av efter en vecka)

Nästa steg blir väl att koppla in rapportering så det ringer upp mig när det larmar.. har inte vågat koppla in sirenen än dock.. vil se att systmet är stabilt så jag inte skrämmer livet ur 2-åriga dottern och den gravida frun.
 
Skriver på här för att få det dokumenterat för alla nya Bosch Easy ägare..

Skulle konfa reporting men valen man får i luren skiljer sig helt ifrån de som står i min manual. Mycket mycket märkligt. Ska nog slå en signal till Bosch om det..
 
Toobster! Det är väl inte så enkelt att du har missat att det finns två tel.menyer, användarens meny och installatörens meny dom är inte samma. Olika inloggningskoder.
 
Hej,

Jag har jämfört DSC, Powermas Pro, och Bosch Easy och jag tror nog att jag själv vill köpa ett Bosch Easy för det verkar vara det enklaste utav dem att installera för en lekman som mig själv (men man kanske går på pumpen ändå).

Var köpte du ditt någonstans? Skulle vilja köpa ett inom det närmaste så man har något att pilla med på kvällarna ;-)

/T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.