Är det ingen som har gjort en egen myggfälla med gasolbränanre och fläkt??
 
Som sagt tidigare här så fungerar den ypperligt på knotten, mina föräldrar har haft den i 3 sommrar nu och man märker stor skillnad..

Fyller även gasolen i Norge för 200 NOK.
 
W
saturnus skrev:
haha Swetrot, jo jag håller helt med dig. Vi har någon form av "köpnoja" i oss haha. Senaste instrumentet jag satsade på, var en sån där lövsug! jag provade, men det funkade inte, löven satte sig i insuget och så var det stopp för jämnan. Däremot rök det som värsta sandstormen från uppsamlingsnätet, då det kom in en del jord. Nu hänger den också i garaget, till ingen användning.
Går det inte att vända på den? å blåsa istället... har ingen själv men det ser J*vligt smidigt ut när man blåser fram löven..
 
W
AndreasK skrev:
Är det ingen som har gjort en egen myggfälla med gasolbränanre och fläkt??
Myggfångaren släpper väl även ut koldioxid å andra doftämnen för att härma människors dofter m.m, men det kanske är det som tabletterna står för?
 
koldioxiden kommer väl när gasolen brinner, tror jag.
 
Hm, känns väl lite tveksamt ur miljöhänsyn att handla en myggfångare som eldas med kolväten och släpper ut koldioxid OCH drar ström... Som om inte växthuseffekten var tillräcklig...

Lite I-lands problem?
 
Har testat Thermacell som nämndes tidigare i tråden, och den fungerar utmärkt! Det tar dock runt 10 min innan effekten märks, och det får inte blåsa för mycket.

Ett billigt alternativ om man bara vill sitta ute någon kväll då och då.
 
pero skrev:
Hm, känns väl lite tveksamt ur miljöhänsyn att handla en myggfångare som eldas med kolväten och släpper ut koldioxid OCH drar ström... Som om inte växthuseffekten var tillräcklig...
Lite I-lands problem?
Tycker man att mygg är ett I-landsproblem och ö.h.t. funderar på om dessa maskiner är miljövänliga, ja då har man troligen aldrig behövt vistas i ett riktigt myggrikt område. Och det ska man bara vara tacksam att man inte gjort.
 
  • Gilla
LukasK och 1 till
  • Laddar…
pero skrev:
Hm, känns väl lite tveksamt ur miljöhänsyn att handla en myggfångare som eldas med kolväten och släpper ut koldioxid OCH drar ström... Som om inte växthuseffekten var tillräcklig...

Lite I-lands problem?
Ungefär som att klippa gräset med motorgräsklippare....
 
Jag chansar på att "Pero" inte bor i närheten av södra daläven...:rolleyes:
 
Myggor tog väl livet av 20 000 arbetare när de byggde panamakanalen eller hur det var. Det första försöket lades ner just pga mygg så visst kan de påverka en del ;)

Var det inte nåt område i sverige där myggen åt korna såpass att de dog?
 
serdt skrev:
Mitt tips skulle vara att fråga [länk] så du inte riskerar att göra något opassande.
Jag ringde dom för att fråga, lämna namn och nummer men han har inte ringt på snart en vecka:(
 
Hade precis bestämt mig för att köpa en, kollade vart det var billigast i USA när jag hittade recensionerna av "tidigare ägare" ... det visar sig att de går sönder konstant, usel kvalité ... typiskt, då är man tillbaka på ruta 1
 
tallmilan skrev:
Hade precis bestämt mig för att köpa en, kollade vart det var billigast i USA när jag hittade recensionerna av "tidigare ägare" ... det visar sig att de går sönder konstant, usel kvalité ... typiskt, då är man tillbaka på ruta 1
Har du någon länk till den?
 
Det var bland annat på amazon.com kolla på liberty och defender modellerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.