Det är inte färdigt ännu, men kan inte låta bli att visa upp vad vi har nu efter helgens arbete. Ett nästan färdigt kök!! Sedan när det är färdigt på riktigt ska jag köra lite före-efter bilder. Men i alla fall så ser det ut så här idag.

3716391194_6e1ce15717.jpg
3715530533_c1b3df29c8.jpg
3715531571_6a35407202.jpg
3716361914_fdf5ca5e23.jpg
3716354568_4bfcc1278c.jpg
3715532289_4d9afe3320.jpg

Handtag ska på, golv- och taklister ska målas, lampor ska upp, lite mera el ska dras...
men i alla fall!
 
Ser väldigt fint ut! Verkar vara gott om plats. Är det pärlspont i taket?
 
Ja - det är pärlspont på både väggar och tak. Inte gammal sådan, det är förra ägarna som satt upp den.
 
Mycket snyggt kök... fabrikat?
 
Platsbyggt. Egen design och sedan byggt av en snickare.
 
Mycket smakfullt. Upptäckte precis den gamla vedspisen. Härligt! Kan inte hjälpa jag blir lite avundsjuk! :)
 
Mikael_L
Det blir ett mycket fint kök! Ni kommer säkert trivas jättebra där. :)

Det är lätt att misstänka att ni har ett gammalt hus och är noga med att bevara den gamla charmen trots att det är nya saker. ;)
 
JanneL - och vedspisen fungerar också - vi använder den ganska mycket, framförallt vintertid.
Mikael_L - jodå vi har ett hundra år gammalt hus så köket passar ganska bra in.
 
T
Ser fint ut men själv skulle jag aldrig vilja ha den stilen!
 
T
Jag tycker det är fint, men är övertygad om att sockeln kommer ställa till problem tyvärr.
 
T
Om jag skulle få bestämma så skulle jag se till att få en liten "sparksockel" på minst 7 cm.

I övrigt är köket råsnyggt och helt i min smak. !!!!
 
tank77 - smaken är som baken. Själv skulle jag t.ex. aldrig vilja ha ett högblankt vitt kök även om jag kan tycka det är fint hos andra.

telatelab - Tack - men sockeln kan jag redan säga ställer inte till något problem. Vi fick det påpekandet när vi började planera men körde så här ändå och vi har jobbat i det här köket ganska länge (utan luckor och lite annat - snickarn fick nämligen opereras mitt i renoveringen) och har ännu inte slagit i tårna en enda gång.

Däremot så slipper man skräpet som man alltid glömmer under socklarna :) (vi är inte så förtjusta i att städa nämligen)
 
Mikael_L
AstaS skrev:
tank77 - smaken är som baken. Själv skulle jag t.ex. aldrig vilja ha ett högblankt vitt kök även om jag kan tycka det är fint hos andra.
Hade jag ett gammalt hus (eller nytt i gammal stil) skulle jag jättegärna ha ett sånt kök.
Hade jag ett modernt hus kunde jag tänka mig högblankt, osv osv.
Husets insida kan (men måste väl inte) få matcha utsidan, eller hur.

Däremot så slipper man skräpet som man alltid glömmer under socklarna :) (vi är inte så förtjusta i att städa nämligen)
Hehe, man slipper inte skräpet, men det ligger synligt framme istället ... :p
 
Mikael_L skrev:
Husets insida kan (men måste väl inte) få matcha utsidan, eller hur.
Visst är det så - i vårt hus hade ett modernt kök blivit rent konstigt.

Mikael_L skrev:
Hehe, man slipper inte skräpet, men det ligger synligt framme istället ... :p
:)
 
otroligt fint kök! skulle vilja ha det fast i vitt, skitsnyggt! tänkte höra om det är en Mookåpa ni köpt? är ute efter en sån kåpa och raggar lite prisuppgifter =0)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.