Om det ändå hade varit tillräckligt att bestämma kulör på fasaden, men det är ju allt annat också... :-/

Nåväl... tanken är en ganska 'neutral' ljusbeige nyans på fasaden och vita knutar och foder. Men vad ska vi ha för färg på ytterdörren? Just nu står det mellan röd och vit. Och nästa år ska det monteras markiser. Ska man fånga upp det röda i en ev. röd ytterdörr? Eller låta markiserna smälta in mer genom att köra beige där också? Eller vit dörr och röda markiser?

Åsikter tack!
 
Är det trä eller putsfasad? Jag skulle köra dörr och markiser i engelskt rött till beige fasad särskilt om den är putsad, eller kanske mörkt mörkt grön (med mkt svärta i). MVH Lena
 
Det är en träfasad. Och gröna markiser? Hmmm... nu gav du mig ytterligare mer förslag att tänka på :)
 
En sak att tänka på är att det blir ordentligt mörkt inomhus med mörka markiser. själv skulle jag valt en ljus variant.
 
Hemmakatten
Nej, blanda inte för många färger. det ger bara ett rörigt intryck.

Jag skulle valt samma vita färg på dörren som på fönstren. markiser skulle jag också valt vita eller äggskalsfärgade, och definitivt enfärgade och med rak kant på kappan (absolut ingen vågig kant). Det ger ett lugnt, elegant och harmoniskt intryck, vilket man vill ha på ett hus. Färgstarka kulörer har man på accenter som utemöbler och växter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.