När vi köpte vår pool medföljde ett poolöverdrag som knöts fast i stålramen... Bra som skydd men inte 17 höll det borta skräpet...

Mitt på poolöverdraget fanns hål i vilka ALLT skräp ramlade ner... Nu har det pajjat och något nytt ska införskaffas.

Vad tror ni om den här idén:

Granngården säljer markfiberduk på storrulle... Jag funderar köpa en bit som täcker poolen - med råge.
Regnvatten kommer då igenom men skräpet ligger kvar på fiberduken... Fiberduken kan ju t.o.m ligga och flyta på vattenytan...


Vad tror du? Är det :D eller :eek:


Kan fiberduken kanhända bli för tung när den är blöt?
 
  • IMG_6980.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tror den kan bli väldigt tung, å sen kan det nog fastna väldigt lätt smuts i den, för den blir lätt "lurvig", löv å gräs bl.a.
 
Skaffa en poolduk som släpper igenom vatten istället, då slipper du ju hålet på mitten
 
Den kan nog bli väldigt tung... Dock behöver vi inte lyfta den... bara dra av den och hänga den över staketet...

Nu köpte jag en pressenning idag... Den är ju inte bra så tillvida att den lägger sig på vattenytan... Vi ska göra några småsmåsmå hål i den så att regnvattnet kan rinna undan... Dock måste hålen vara så små så att inte skräpet följer med in...

Jag hittade sådana där poolskydd som var genomsläppliga... Priset avskräckte dock... 4.000 - 7.000 kr... FÖR dyrt enligt min plånbok!
 
Din textilaffär har gott om tyger i roliga färger i diverse material. Sy ihop lite sådant. Tänker mig då något som liknar materialet i en barnhåv.
 
o när du drar av den så åker all mög ner i poolen.

Gilla läget... har man en "pool" så kostar det.....annars så lägg ner projektet, alt skaffa en poolrobot, med svenska mått räknat har Folkpool en billig rackare, även om även den som alla robotar är 3ggr så dyr i Sverige jmf med US.

raveper: man vill hålla sand o jord borta åxå.
 
Bra idé Raveper

Det är ju den flygande smutsen som man vill hålla borta! Jag har en ovanjordisk pool så sand och jord hittar inte ner i den...
Smuts som samlats PÅ täcket ramlar inte ner i poolen när man drar av täcket... Vi står alltid en person per långsida och drar över täcket... Allt skräp följer med täcket. Sedan hänger vi upp täcket för torkning på staketet under tiden som vi badar = inget mer smuts.


Jag gav lite drygt 2.000 kr för HELA poolen så jag betalar INTE 5-6.000 kr för ett poolöverdrag. Det vägrar jag helt enkelt!


En granne har köpt en sådan där dammsugarrobot... Hon är jättenöjd med den. Den kostade lite drygt 2.000 kronor sa hon.


Jag ska ringa affären idag och kolla vad ett skräddarsytt poolöverdrag kostar - ett sådant som jag hade innan... Ett sådant kombinerat med en robotdammsugare vore ju ett smärtfritt alternativ som skulle bespara mig från många timmars dammsugning....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.