Hej hoppas nån kunnig människa kanske kan hjälpa mig på traven, har en husqvarna 346:a och startar på första draget, men efter någon secund så övervarvar den hysteriskt å bara dör, drar jag igen så startar den, övervarvar men för att sedan bara dö, och så kan jag hålla på.. Hoppas nån kan ha en aning Mvh!
 
Tjuvluft??
 
Kan vara hål i impulsslangen som styr förgasaren. Ungefär 2 cm lång och sitter mellan cylindern och förgasaren.
 
eller kanske bensinslangen gett sig?! Det gjorde den på min, och den uppförde sig ungeför likadant...
 
Är du säker på att det är tvåtaktsbränsle i tanken?
 
Vid hål på bensinslangen brukar den ändå gå ganska vettigt på tomgång ett tag, men dö vid gaspådrag, men bensinslangen är samtidigt jäkligt lätt att kolla och inte helt ovanligt.

Kanske en liten belöning till den som gissar rätt tillslut? ;)
 
Börja med att ta upp & rengöra knasaren samtidigt kontrollerar du slangen till tanken.

Kan också vara avluftningen från tanken, den får inte vara tät så att det blir undertryck i tanken.
 
Mycket kloka människor här!!, när den har dött hör man ett lätt pysande. tror det pyser från impulsslangen men e inte säker, skall granska detta mer i helgen... återkommer med svar , men tack skall ni ha så länge!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.