Är det någon som har någon anlitat Linds Villamurningar AB, från Skövde?
Tips på hur man kan kolla upp ett företag som inte är på samma ort som den jag bor på?
 
Inte mycket svar här inte. Vi chansade och anlitade Linds Villamurningar.
Dom gjorde ett helt fantastiskt jobb. Det blev så fantastiskt snyggt att passerande stannar bara för att tala om det. Det händer nästan varje dag fortfarande efter 2 månader. Dessutom var de väldigt lyhörda och de största glädjespridare jag träffat på mycket länge.
 
Hej! Berätta gärna lite mera för forumet om Linds villamurningar.
Hur stort hus ni kommer att bygga, form av entreprenad?
Vilket material ,lättbetong eller annat som ni använde er av. Stötte ni på några problem och hur de hanterades?
 
Kul att du är intresserad. Jag kan börja med bilder. Vi har putsat om vårt hus från 1932. Vi tog ned eterniten, tillägsisolerade (mineralull) utanpå den gamla reverteringen och putsade igen med serporoc. Längst ut har 8mm spritputs som är handslagen. Och det är gudomligt snyggt.
 
  • IMG_2003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyputsat Norrsidan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Linds villamurningar gjorde ett kanonjobb hemma hos oss. Byggde upp enb ny spis ed kamininsats från grunden, mer eller mindre på "fri hand". Blev kanonbra. Enda nackdelen är att de inte alltid är så bra på att passa tider... Hände mer än en gång att de inte dök upp när de skulle. Mina föräldrar kontaktade dem och gav till slut upp. Antar att det sker i perioder när de har mycket att göra. De är inte så värst annorlunda i detta hänseende än de flesta hantverkare jag stött på. Jobbet blev gjort, blev kanonbra utan at osta en förmögenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.