Hej,

Har tänkt köpa mig en spikpistol men Sencos 50-90 mm är lite i dyraste laget för enbart hemma bruk.
Är det någon som har nån erfarenhet av Clasohlssons Aplus S-90D eller Julas Power Craft. Eller är det någon som har någon annan bra runt prislappen 1500 kr.
 
C
Köpte (idag) en GePe (Besttools egentligen) på K-rauta för 1695:-, och den verkar funka bra. Dock ska det tydligen ha varit problem med den, med att spik fastnar och så, men just det här exemplaret verkar funka bra. Har iofs bara skjutit typ 10 spik än så länge...
 
Biltemas stompicka (50-90) har jag använt till stora delar av mitt garagebygge.
Funkar fint, lite tung kanske men det antar jag de andra du nämner också är.
 
Classe har rea på sin stora spikpistol just nu.
Har för mig att den låg på 2500 kr , nu 1500 kr.
 
Tack alla för tips, det ser ut att bli den som de säljer på clasohlsson.. nån som vet om sencos spik fungerar i andra pistoler?
 
Jaja, vanlig 21gradig plastbandad spik passar.
Spiken är normalt sett inte märkesbunden.
Du kan handla Gunnebo, NoName, Essve osv.
 
Jag har kört ca 5000 spik med min Harald Nyborg för 588kr. Om man laddar den rätt funkar den bra.

/N
 
Min Harald Nyborg holdt 5 spiker før den begynte å lekke luft.......... Det var av merket tru. Kjøpte den heldigvis for 499 SEK og bare pga prisen jeg tok sjansen på å prøve.

Nå har jeg Makita AN923, den fungerer i det minste, selv om den koster en hel del mer, men ikke så mye uten at den blir rådyr heller for hjemmebruk.
 
Har snart kört upp två paket biltema spike med Harald Nyborg pickan, tror jag gav ca 600 för den (kan väl ha varit de 588 som niblom pratar om). Än så länge har den funkat fint, inga dubbelskot, och inga strulande spikar heller.

Nu har jag inte räknat med att skjuta sådär fruktansvärt mycket spik, hade jag kännt att det var något jag verkligen skulle använda hade det nog lutat åt en Bostich/DeWalt/Hitachi eller så.

Appropå det, jag bläddrade lite i manualen (jo faktist, jag öppnade manualen, tro't eller ej...:D ) och på en liten liten rad stod det att om något fel uppstod skulle pistolen lämnas till en godkänd hitachi reparatör? Kan det om man är lite hopfull månne innebära att Hitachi är inblandade i produktionen Tru's picka? Iof tror jag väl ändå inte att det är någon kvalitetsprodukt för den saken skull :p Men än så länge håller den iaf (ta i trä...).
 
Harald Nyborg? är det märket på pistolen eller affären där den är köpt´, har aldrig hört talas om något utav det?
 
swecheck skrev:
Harald Nyborg? är det märket på pistolen eller affären där den är köpt´, har aldrig hört talas om något utav det?
Butikskedjan såklart
 
Oki, har nog inget sådant här i närheten, här får man hålla tillgodo med Jula och ClasOhlsson.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.