Lite bilder som utlovat... :)
 
  • inv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • panel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • panel fram.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • panel långsida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • paparazzi.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Snyggt! Vi är på G med samma projekt, man kanske skulle se till att ta lite förebilder nu innan grävaren dyker upp...
 
cheetah1 skrev:
Snyggt! Vi är på G med samma projekt, man kanske skulle se till att ta lite förebilder nu innan grävaren dyker upp...
De tycker jag i allra högsta grad, för snart står du och svär över att allt tar tid och inget blir gjort :)
(vilket de normalt sett bli, men man märker det inte så mycket när man är mitt i det)

Ser fint ut zadix2!! :)
 
cheetah1 skrev:Snyggt! Vi är på G med samma projekt, man kanske skulle se till att ta lite förebilder nu innan grävaren dyker upp...

De tycker jag i allra högsta grad, för snart står du och svär över att allt tar tid och inget blir gjort
(vilket de normalt sett bli, men man märker det inte så mycket när man är mitt i det)

Ser fint ut zadix2!!
Håller absolut med! Ibland blir man matt på att greja, då finns det ingen bättre terapi än att sätta sig en stund och kolla bilder från början...då rinner ofta motivationen till. ;)

Snart ska dessa in.... :D
 
  • fönster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag fick ja tummarna ur r_ven och fick hjälp av sambon med att isolera utanför plattan och gräva igen.
Skottade singel och massor i ca 2h vilket nu resulterar i att 1/4 av varvet runt är isolerat och igenlagt, röjer jag sen undan lite virke så går det att få in båda bilarna i garaget :)
Har gruvat mig lite för detta men de gick oförskämt fint.
Blir väl lite värre på bakre gaveln där avlopp för takavvattningen (fint ord, menar så klart hängrännorna) ska ner och ledas till diket på sidan om, men det ska nog gå det med.

Visst, ska ja bygga garage igen ska ja se till att få detta gjort medans den där stora gula larv- (eller hjul) gående saken med skopa befinner sig på tomten och inget garage ivägen :)
Men men, man lever väl så länge man lär.

Ska 'snart' ta tag i balkong och ev. trapp till övervåningen.

Håll oss uppdaterade, bra för motivationen att se ditt bygge fortskrida!! :)
 
Skottade singel och massor i ca 2h
Visst är det kul...;) i såna lägen man saknar en självlastande dumper, skottkärran rymmer ingenting...:surprised:

Satte nu på kvällen in två fönster, blev bra. Imorgon blir det fortsättning med panel och fönster bleck. Se om jag lyckas få med något på bild....:)
Over and out.
 
Hur stort blev garaget? Höjd,bredd, längd ??

så man vet vad som verkar lagom
 
martin_johanssonn skrev:
Hur stort blev garaget? Höjd,bredd, längd ??

så man vet vad som verkar lagom
Jag drar till med en gissning på 6,6x10,8m (11st väggfack på kortsidorna och 10st takstolar på förmodade cc120). :)

Bygg så stort du orkar med, får plats och har råd med - de blir fullt förr eller senare.
Skämt åsido, vad du ska använda garaget till spelar ju in också. :)
 
Jag drar till med en gissning på 6,6x10,8m (11st väggfack på kortsidorna och 10st takstolar på förmodade cc120).
Skarpsynt... ;) Stämmer på decimalen... :D
 
FredrikR skrev:
Jag drar till med en gissning på 6,6x10,8m (11st väggfack på kortsidorna och 10st takstolar på förmodade cc120). :)

Bygg så stort du orkar med, får plats och har råd med - de blir fullt förr eller senare.
Skämt åsido, vad du ska använda garaget till spelar ju in också. :)
Givetvis bygger man så stort man kan/får plats med/har råd med!

Vårat öka 2 m i längd när vi beställde... :)

Trevligt bygge. Följer denna tråden med!

// magnus
 
Trevligt bygge. Följer denna tråden med!

// magnus
Kul :)

Har idag fortsatt med panel på kortsidan, snart klar...:p Bara några lock kvar, sen blir det att kapa i nederkant och sätta upp knutbrädor.
Igår var en dag då allt jävlades...brädor sprack, spikpistolen haka sig och sköt tomskott, jag mätte och kapa fel (inte så mycket att skylla på...:surprised: ). Fick ta ner överblecket tre (!!) gånger...har inte tålamod för strul så efter det la jag ner...:rolleyes:

Hur som, bilder på framgångarna....;)
 
  • _DSC0668.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0665.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0670.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0685.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag byggde ett garage med måtten 9,5x16,25x3,20. Det blev ändå för litet....
 
pellefant skrev:
Jag byggde ett garage med måtten 9,5x16,25x3,20. Det blev ändå för litet....
Ditt såg välfyllt ut :)
Men de e väl risken, ju större man har, ju mer samlar man på sig.
 
Hej :D
Snacka om att missköta sin projekttråd, alldeles för länge sedan jag updaterade.
Men hur som helst, bättre sent än aldrig.. ;)
Har haft semester som inte alls blev som jag hade hoppats...målet var att vara färdigmålad men med 90% regn så var det inte så lätt :(
Så nu har jag lite målningsarbete kvar, främst på framsidan. Sen ska en del målas en gång till, men det är mest knutar och foder.
Har iaf. isolerat första vändan, bara plast och lite 2tum2 sen är det nästan klart... :rolleyes:
 
  • _DSC0844.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0845.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0855.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0891.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _DSC0892.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt jobbat!!
Fiffigt med två dörrar in till garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.