Råkade troligtvis skruva i någon dold dragning. En automatsäkring löste ut.
Jag drog ut skruven och slog tillbaka säkringen. Allt fungerar igen.

Bör jag ringa elektrikern nu?

Mvh
 
Är ju inte riktigt bra med skadad isolering så i mitt hus hade trådarna dragits om.

/Kent
 
Jag har gjort likadant :( borrade hål i källartaket, satte i plugg utan problem men när jag drog i skruven gick säkringen. Jag gjorde som Du, drog ur skruven och allt fungerade igen. Det har alla fall funkat i 6 mån nu men i princip har snickarboden rätt, jag ska kolla med elektrikern som ska fixa lite i garaget vad han kan göra åt det. Men som sagt, nån panik har jag inte haft med det som synes :)
 
Givetvis ska jag fråga elektriker så snart som möjligt, var mest orolig för brand eller dylikt

Tack för snabba svar!
 
En kollega gjorde just så hemma, borrade i en massiv trävägg, det gnistrade och säkringen gick. MEN sedan började det komma rök ur hålet. Han tog in trädgårdslangen och sprutade in i hålet en stund. Senare på dagen bjöd han in sin granne som är elektriker som bytte trådarna.
 
C
Ni har tur ni. Själv sågade jag av ett och ett halvt plaströr med sticksågen. När jag kom till det andra stannade sågen, för det var det röret som strömförsörjde uttaget jag använde... :D sex nya trådar à typ 15 meter fick grannen som är elektriker dra, medan jag stod och skämdes.
 
Om jag hade fått en spänn för varje avsågad/spikad/klämd FK/kabel jag bytt så skulle jag inte vara rik, men nära inpå iaf :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.