JaGus skrev:
Älvsbyhus är det skabbigaste och tristaste huset som finns, mig veterligen på den svenska marknaden.
Billigt, Ja, men det finns skäl till varför det är billigt. För det är det enklaste skräpet som går att få tag
på, och vem vill ha det igentligen?

Jag trodde att Modulenthus gick i graven med den här typen av hus på 80-talet. Men det verkar som om
det finns folk som kan tänka sig vilket skit som helst, bara det är billigt. Sjlv skulle jag aldrig aldrig kunna
tänka mig deras hus, det är helt enkelt inte ett seriöst allternativ om du har några som helst krav på ditt boende.

//JaGus

Du verkar ju veta precis hur marknaden skall vara och vad folk vill ha. Fattar inte varför du inte startat ett företag som kan sälja hus som är enligt dina krav? Du borde ju blivit stenrik!
Nej vänta...ännu bättre. Dela med dig av dina idéer till oss om hur ett hus skall se ut så kanske någon här startar företaget.

Men skitsamma, folk väljer ju ändå bara skit,skabbigt,tråkigt och det billigaste så de kommer ju ändå inte välja ditt företag. Alla de som valt ÄH måste vara puckade.
 
Jag har inte orkat läsa alla inlägg, men skulle vilja vädra mina tankar om ÄH. Vår granne har byggt ÄH, och vi byggde med Mjöbäcksvillan. De har en lägre standard, men de har en miljon mindre i lån. Jag tycker de fått otroligt mycket hus för pengarna. Och jämför man med att de skulle ha köpt en äldre villa för samma eller mer pengar vågar jag påstå att de har ett mycket bättre hus i de flesta av fallen.
 
Bonan skrev:
Du verkar ju veta precis hur marknaden skall vara och vad folk vill ha. Fattar inte varför du inte startat ett företag som kan sälja hus som är enligt dina krav? Du borde ju blivit stenrik!
Nej vänta...ännu bättre. Dela med dig av dina idéer till oss om hur ett hus skall se ut så kanske någon här startar företaget.

Men skitsamma, folk väljer ju ändå bara skit,skabbigt,tråkigt och det billigaste så de kommer ju ändå inte välja ditt företag. Alla de som valt ÄH måste vara puckade.


Jag svarade utifrån mitt perspektiv, jag representerar inte hela befolkningen som säkert även du förstår.
Och jag tycker fortfarande inte om Älvsbyhus, varesig du uppskattar det eller ej. Är det jobbigt för dig?
Alla vi som är individualister väljer andra val, men du får absolut bygga ÄH för mig. Couldn't care less!

//JaGus
 
JaGus skrev:
Jag svarade utifrån mitt perspektiv, jag representerar inte hela befolkningen som säkert även du förstår.
Och jag tycker fortfarande inte om Älvsbyhus, varesig du uppskattar det eller ej. Är det jobbigt för dig?
Alla vi som är individualister väljer andra val, men du får absolut bygga ÄH för mig. Couldn't care less!

//JaGus
Jag tror att många efterlyser lite mer konstruktiv kritik. Att slänga ur sig att saker är skit kan vem som helst göra. På vilket sätt är huset det billigt enkelt skräp? För jag antar att du har bra argument bakom dina hårda ord? Att inte gilla ett hus är inte samma sak som att det är skräp. Det finns massor av hus som jag inte gillar, utan att för den delen slänga ur mig att det är skräp som bara idioter köper.
Så, utifrån ditt perspektiv, har du lust att utveckla din kritik lite eller ska vi helt avfärda dina inlägg som trams?
 
Tvivelaktigt förfarande av husleverantörer är aldrig kul. Och flera kunder verkar ju ha råkat illa ut.
Husens standard är ju lägre än många andra husfirmors. Samtidigt går man igenom olika faser i livet. Från ung o fattig till mer stabil ekonomi senare kanske. Man får börja någonstans. I Kanske bättre att inte dra på sig för stora lån som ing heller. (även om där finns bra lågprisalt. med bättre standard..)
Där vi bor i Stockholmsförort med höga villapriser finns flera Älvsbyhus med bra läge, kanske uppgraderade, och de går för en massa pengar.
Jag håller med den som skrev att det kanske är bättre med ett ÄH en ett ruttet begagnat hus som man inte vet allt om.
 
JaGus skrev:
Jag svarade utifrån mitt perspektiv, jag representerar inte hela befolkningen som säkert även du förstår.
Och jag tycker fortfarande inte om Älvsbyhus, varesig du uppskattar det eller ej. Är det jobbigt för dig?
Alla vi som är individualister väljer andra val, men du får absolut bygga ÄH för mig. Couldn't care less!

//JaGus
Ditt perspektiv är inte särskilt konstruktivt. Du representerar inte hela befolkningen det är rätt men du idiotförklarar en hel del människor som valt ÄH. Vad har du för erfarenheter egentligen själv av ÄH eller är det egna slutsatser du drar? Vad är det som är skräp, skabbigt och gör att folk väljer sådan skit enligt dig?

Du undrar med om det är jobbigt för mig? Det skulle i såfall vara att behöva läsa inlägg från dig som innehåller gnäll utan någon som helst substans. Du är inte individualist utan egoist som höjer dig själv till skyarna och idiotförklarar alla andra som inte tycker som dig.
 
Här är en bild på grannens älvsbyhus. De flyttade in i februari förra året, när de skulle måla förra sommaren upptäckte de att panelen var dålig på vissa ställen och anmälde det till älvsbyhus. Pga att huset bara har transportfärg grundmålade de först och sedan målade med färg, som det stod att man skulle göra enligt kontraktet.

Nu ett år senare har Älvsbyhus bytt ut de dåliga bräderna och här nedan är resultatet. Det är alltså inte säkert att Älvsbyhus kommer att måla de utbytta plankorna igen, förhandlingar pågår...Som ni ser är det ju en ganska stor del av gaveln som var dålig. Gaveln ligger i österläge även andra delar av panelen är skadad men inte i lika stor utstreckning...
 
  • DSCF0415.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JaGus skrev:
Älvsbyhus är det skabbigaste och tristaste huset som finns, mig veterligen på den svenska marknaden.
Billigt, Ja, men det finns skäl till varför det är billigt. För det är det enklaste skräpet som går att få tag
på, och vem vill ha det igentligen?

Jag trodde att Modulenthus gick i graven med den här typen av hus på 80-talet. Men det verkar som om
det finns folk som kan tänka sig vilket skit som helst, bara det är billigt. Sjlv skulle jag aldrig aldrig kunna
tänka mig deras hus, det är helt enkelt inte ett seriöst allternativ om du har några som helst krav på ditt boende.

//JaGus
Först och främst vill jag bara säga att ÄH hus inte är min favorit men som i allt annat i livet så väljer man själv , alla gör vi våra val !

När man läser hur du skriver och stavar så känns det som att ditt andra användarnamn är "nybyggd" Du stavar som en dyslektiker och hela ditt språk är tomt , innehållslöst och torftigt.


/A
 
Vad man än väljer att bygga för hus så kan man få stora eller små bekymmer, det viktiga är väl hur leverantören möter dessa och inte en enskild säljare som kanske jobbar som frilansare på provisionsbasis... Tråden handlade om älvsbyhus och jag tänkte att jag kan förmedla mina tankar runt dem. Jag arbetade tidigare som teknisk säljare och hade ÄH som kund, och maken till nedgången och sliten fabrik får man leta efter (hittar kanske någon i Öststaterna) Förebyggande underhåll existerade inte och reparatörerna var så pressade att de hann inte ens slacka på remdrifter för att byta kilremmar utan bröt bort/dit dem med järnspett, kilremmarna drev inte med flanken utan med botten, kedjetransmissioner som skulle ha varit bytta för flera år sedan, sågklingor som mest bara rök osv osv.... Att jag dessutom vet att när en stor skogsmaskinstillverkare testade en teknik där de märkte timmer med färg var ÄH inblandade i dessa tester, de ville nämligen att de skulle färgmärka den sämsta kvaliteten på timret för att det var den de ville köpa eftersom den var billig... och det är den som i alla fall användes i ÄH på den tiden.... därmed inte sagt att ÄH är sämre än andra tillverkare, det finns ju trots allt väldigt nöjda kunder....
 
T
gravis99 skrev:
Först och främst vill jag bara säga att ÄH hus inte är min favorit men som i allt annat i livet så väljer man själv , alla gör vi våra val !

När man läser hur du skriver och stavar så känns det som att ditt andra användarnamn är "nybyggd" Du stavar som en dyslektiker och hela ditt språk är tomt , innehållslöst och torftigt.


/A
Jobbar du för Älvsbyhus eller?

För snacka om onödigt inlägg med diverse påhopp!

Skärpning!!!
 
tank77 skrev:
Jobbar du för Älvsbyhus eller?

För snacka om onödigt inlägg med diverse påhopp!

Skärpning!!!
Läste du inte första raden i mitt inlägg ..... !? Jag gillar inte ÄH hus skrev jag, har inget mer att säga om det. Jag håller själv på att bygga men inte med ÄH.

Så lägg ner ditt önsketänkande om att jag på något sätt skulle ta parti för dem, jag har läst alla trådar om ÄH och blir också ganska förvånad över deras agerande i många fall.

Men som jag också skrev att man VÄLJER själv och sen om någon annan tycker att det är världens skithus och inte duger till att bo i så kan jag bli bara förbannad på någon sådan idiot. Om man instället kommer med fakta berättar om sina problem så kan man ta en sådan person på allvar.


Jag undrar vem som skall skärpa sig, skäms på dig istället själv !

/A
 
T
gravis99 skrev:
Läste du inte första raden i mitt inlägg ..... !? Jag gillar inte ÄH hus skrev jag, har inget mer att säga om det. Jag håller själv på att bygga men inte med ÄH.

Så lägg ner ditt önsketänkande om att jag på något sätt skulle ta parti för dem, jag har läst alla trådar om ÄH och blir också ganska förvånad över deras agerande i många fall.

Men som jag också skrev att man VÄLJER själv och sen om någon annan tycker att det är världens skithus och inte duger till att bo i så kan jag bli bara förbannad på någon sådan idiot. Om man instället kommer med fakta berättar om sina problem så kan man ta en sådan person på allvar.


Jag undrar vem som skall skärpa sig, skäms på dig istället själv !

/A
Men nu var det väl inte jag som kom med personangrepp?
 
gravis99 skrev:
Först och främst vill jag bara säga att ÄH hus inte är min favorit men som i allt annat i livet så väljer man själv , alla gör vi våra val !

När man läser hur du skriver och stavar så känns det som att ditt andra användarnamn är "nybyggd" Du stavar som en dyslektiker och hela ditt språk är tomt , innehållslöst och torftigt.


/A
Vet inte om det är Donald själv eller om någon skriver åt honom .....
Detta är ju en klassiker, du skriver: ... inte min favorit ... bygger själv nåt annat än ÄH...
Tror du verkligen att någon tror på att du inte har med ÄH att göra bara för att du låtsas
ta avstånd med dessa uttryck?
Attityden du har är slående lik den vi såg i Plus-programmet om ÄH.
Hur kan man över huvud taget få anklaga folk här för att ha handikapp.
Det sakliga finns inte med i ditt inlägg om vad i så fall skulle vara så bra. Är det panelen
som du kan läsa om här? Är det plastmattorna? Eller är det kanske duken under tak-
pannorna i stället för riktigt trä?

Hela ÄH-konceptet är byggt på en metod som är så illa förlegad, men som som man
"sitter fast" i p.g.a. tillverkningsprocessen. Utan torparbjälklaget kan man inte bygga
ett ÄH. Vid en undersökning av tusentals hus med just den typen av grund fann man
att c:a 55 procent av husen hade någon form av problem i krypgrunden.

Grunden till huset är verkligen viktig! Är den skit ... hur ska då resten av huset
vara bra? Har svårt att förstå hur man kan argumentera mot bättre vetande och en
enig expertis.
Hustillverkaren bekräftar själv problematiken genom att sälja på kundenen avfuktare
till utrymmet ... säger inte det allt?
Till dom som äger ett ÄH rekommenderar jag att ofta kontrollera krypgrunden och
även installera en fuktmätare så man lätt ser om man är i närheten av kritisk nivå.
 
tank77 skrev:
Jobbar du för Älvsbyhus eller?

För snacka om onödigt inlägg med diverse påhopp!

Skärpning!!!
Glömde i mitt förra inlägg att tacka maggan9 , micke_vb och tank77 för deras
inlägg, men gör det nu: TACK!
 
teddybear11 skrev:
Vet inte om det är Donald själv eller om någon skriver åt honom .....
Detta är ju en klassiker, du skriver: ... inte min favorit ... bygger själv nåt annat än ÄH...
Tror du verkligen att någon tror på att du inte har med ÄH att göra bara för att du låtsas
ta avstånd med dessa uttryck?
Attityden du har är slående lik den vi såg i Plus-programmet om ÄH.
Hur kan man över huvud taget få anklaga folk här för att ha handikapp.
Det sakliga finns inte med i ditt inlägg om vad i så fall skulle vara så bra. Är det panelen
som du kan läsa om här? Är det plastmattorna? Eller är det kanske duken under tak-
pannorna i stället för riktigt trä?

Hela ÄH-konceptet är byggt på en metod som är så illa förlegad, men som som man
"sitter fast" i p.g.a. tillverkningsprocessen. Utan torparbjälklaget kan man inte bygga
ett ÄH. Vid en undersökning av tusentals hus med just den typen av grund fann man
att c:a 55 procent av husen hade någon form av problem i krypgrunden.

Grunden till huset är verkligen viktig! Är den skit ... hur ska då resten av huset
vara bra? Har svårt att förstå hur man kan argumentera mot bättre vetande och en
enig expertis.
Hustillverkaren bekräftar själv problematiken genom att sälja på kundenen avfuktare
till utrymmet ... säger inte det allt?
Till dom som äger ett ÄH rekommenderar jag att ofta kontrollera krypgrunden och
även installera en fuktmätare så man lätt ser om man är i närheten av kritisk nivå.

Gud att vissa inte förstår , sen att som du i nästa inlägg tacka vissa forummedlemmar för deras stöd. Det är ju ganska patetiskt om jag får säga !

Jag vill bara igen påpeka att jag inte jobbar på ÄH , jag har ingen koppling till dem alls. För att förtydliga det ytterligare så skulle JAG aldrig bygga ett ÄH pga av all problematik som många har haft med dem och företaget . Sen att VD:n Donald inte verkar ha någon empati alls gör det inte bättre. Nog om detta nu tänker inte kommentera det mer.

Men fortfarande är det så att man väljer själv vad man bygger, men att som vissa bara spy galla över de som har t.ex valt just ÄH gör mig bara förbannad och jag kan inte låta bli att hugga tillbaks. Men vissa verkar inte tåla det, synd för dem.



/A
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.