Det tillkommer ungefär 50 000 kr för dränering ytavtäckning, utsättning m.m (om man inte väljer att lösa detta på egen hand)...

/ Magnus
 
Malmöbyggaren skrev:



Grund ovan mark ingår, och det är inte särskilt mycket......
Jasså? Ingår inte arbetet för standardgrunden i kontraktet - bara materialet? I sådana fall är det ju strunt samma för då kan Älvsbyhus komma undan med att säga att materialet för grunden som dom levererades var OK, men att utförandet är problemet. På så sätt slipper de ju ta ansvar för grunden = delad entreprenad.
 
Redigerat:
Vi har gjort exakt denna jämförelser oxå. Jag tycker Villa Nybro + Visingsö från SMV är riktigt fina hus. Men eftersom vi nu har varit inne i ett Classic 185 med oinredd övervåning känns valet helt självklart! Vilken standard och vilket härligt hus! Däremot har vi svårt att bestämma om vi ska ha öppen planlösning eller ej. Jag är ju egentligen "för" ett vanligt kök.
Någon som kollat upp vad liggande panel skulle kosta? Kan ju göra att huset blir lite roligare utvändigt.
 
Kan säga att planlösningen i vårt nybyggda Nybro är underbar! Att slippa vara ensam i köket medan resten av familjen/gästerna är i vardagsrummet är klockrent! Nu ska det bara till en snygg köksö så är det klart!
 
Karolina79 skrev:
Vi har gjort exakt denna jämförelser oxå. Jag tycker Villa Nybro + Visingsö från SMV är riktigt fina hus. Men eftersom vi nu har varit inne i ett Classic 185 med oinredd övervåning känns valet helt självklart! Vilken standard och vilket härligt hus! Däremot har vi svårt att bestämma om vi ska ha öppen planlösning eller ej. Jag är ju egentligen "för" ett vanligt kök.
Någon som kollat upp vad liggande panel skulle kosta? Kan ju göra att huset blir lite roligare utvändigt.
Jag tror man måste betala 25 000 kr för att göra större ändringar på LB-hus Classicserien, och att byta panel räknas som en sådan ändring om jag har fattat rätt. Så 25 000 + kostnaden för annan panel. Man får inte göra så mycket ändringar och därför kan de hålla nere priserna något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.