Så där, då har man lagt upp lite bilder på http://www.erikzzon.se.
Jag har liksom inte lagt ut alla bilderna på varenda spricka,snesågad list osv. De märken och glipor mellan gipsskivor/skarvar är gehomgående för hela huset

Flera bilder är på gång, har inte just nu tillgång till alla takfönsterbilder, men några nya har jag i alla fall lagt upp.

Även materialhanteringen har varit under all kritik, där trä blivit angripet av mögel mm. Då de lade materialet direkt på backen, och så låg det under 2 månader tills vi själva snickrade i hop ett enklare täckt skjul.
 
Sanslöst säger jag bara....
 
Får vem som helst jobb nu för tiden? borde inte proffsen vara kvar i en lågkonjuktur?
Eller är man för noga själv när man håller på?
 
N
SERIÖST !!!

Hur f-n kan man överhuvudtaget arbeta i det kaoset...

Hoppas du inte hade hantverkarna på löpande räkning för då blir det dyrt när de ska arbeta så ineffektivt som de lär göra i det kaoset.

Att det ska vara så svårt att lägga en stund varje dag innan man går hem med att röja undan och ställa iordning-

Är jag ensam att göra detta...


Mvh

Köksmontören
 
Vi köpte ett Anebyhus av deras säljare. Denne säljare har alltså en entreprenadfirma som heter PH Villaentreprena/Nya Tidens Hus Vi kände då att det skulle vara tryggare att göra så, men vi bedrog oss visst.

Eftersom vårat bygge startade då det var som mest att göraså var det antagligen ont om hantverkare att få tag på.

Entreprenören PH Villa Entreprenad har alltså anlitat en underentreprenör, vilket inte är något konstigt, de flesta entreprenörer jobbar ju så, endast fåtalet har egna anställda hantverkare.

Problemen började hopa sig redan dag 1 för oss vid stomresningen som vart försenad av diverse skäl, material som saknades från leverantören Anebyhus.

Stommen var rest först två dagar senare, och hantverkarna hade kniven på strupen av entreprenören där de hade två eller tre hus till att färdigsälla, så efter dag 2 såg vi knappt röken av dem

Vårat hus hade alltså takstolarna resta, och så var det i 1½ månad nästan, helt öppet alltså. Då man efter två månader började att lägga taket, så tog detta närmare drygt 3 veckor, taket var inte helt täckt med papp förräns efter nästan 2½ månad. dvs andra veckan i november.

Materialet låg alltså direkt på backen, vi ringde, mailade som intensivast ca en gång om dagen till entreprenören om detta, men de sket rent av i detta.

Vi valde då att själva ta reda på materialet och att snickra i hop en ett enektl regnskydd, (syns i nån av bilderna under materialhantering) för att det inte skulle bli mera förstört.

Jag skall försöka att på ett enkelt och objektivt sätt delge de tråkiga erfarenheter vi har av dessa två firmor ( PH Villa Entreprenad/Nya Tidens Hus och Hyttadalens Kultrubyggare ) och vad vi har blivit erbjudna i kompensation, vi anser alltså att vi inte är helt kompenserade och måste därför reklamera.

Att skriva allt i denna tråd gör det bara allt för svårläst, ha tålamod några dagar så vässar jag skrivarfingrarna.
 
Herregud!! :eek:

Ett dagcenter på utflykt skulle klara det där galant i jämförelse. Att Garbo godkänner något som är utdömt visar bara vilket knä de sitter i (allmänt känt).

Frågan är om man ens vill läsa beskrivningen av denna misär :(
 
Tyvärr är det nog inte första bygget som just PH Villa Entreprenad/Nya Tidens Hus misskött, vi har en granne som är allt annat en nöjd med deras insats. Som tur var pratade jag en del med den då blivande grannen om deras bygge och insåg att Anebyhus och PH.... skulle vi skippa. Dessvärre var jag för "Svensson" när jag tackade nej till deras offert och orkade inte ange deras misskötta byggen som skäl.

taz>>Lycka till, hoppas det till slut löser sig. Det är förj.vligt att man måste göra allt själv, trots att man betalar andra att göra det.
 
JBa skrev:
Tyvärr är det nog inte första bygget som just PH Villa Entreprenad/Nya Tidens Hus misskött, vi har en granne som är allt annat en nöjd med deras insats.
Jo, vi har precis blivt varse om att vi tyärr (måste jag säga, unnar ingen det vi varit med om) inte är de enda som råkat ut för det här med PH

Men då PH håller till ( bor och verkar ) i samma område som där vi bor, och vi i vår enfald trodde/inbillade oss att här håller entreprenören sig efter vad han lovar och vill definitivt sköta saker som det skall.

Tyvärr så vart det inte så, med facit i han så kan man säga att vi skulle gjort annorlunda på många punkter. Men å andra sidan så är det lätt att "sätta lottoraden då man har facit"

JBa skrev:
Som tur var pratade jag en del med den då blivande grannen om deras bygge och insåg att Anebyhus och PH.... skulle vi skippa. Dessvärre var jag för "Svensson" när jag tackade nej till deras offert och orkade inte ange deras misskötta byggen som skäl.
Önskar att vi vetat tidigare, vad vi idag vet om denne entreprenör, då hade vi som du gjort samma val.

JBa skrev:
taz>>Lycka till, hoppas det till slut löser sig. Det är förj.vligt att man måste göra allt själv, trots att man betalar andra att göra det.
Vissa saker har löst sig, dock så anser vi att vi inte fått vad vi betalat för på många punkter samt att vi nu också upptäckt att man fuskat på en del punkter

Allt löser sig säkerligen i slutändan, men precis som du säger, Att man själv skall behöva göra det man betalat för. Detta är i mina ögon rent bedrägeri.

Och vad vi tycker om GarBO och deras utsedda besiktningsmän, låter jag vara osagt, men för oss är det och kommer att vara en gåta hur en besiktingsman kan godkänna något som via dokumentering, auktoriserad montör av objektet samt leverantören och tillverkaren av materialet dömer ut som "katastrofal.
 
Har Garbo nånsin betalt ut någon försäkring ??
 
Ush fy fasiken
Inte precis fackmannamässigt utfört arbete, katastrofalt dåligt!. Anmäla dom!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.