Var in på beckers idag och tittade på färg. Ska slå upp ny panel ute som ska vara liggande.
Då säger de på Beckers att man ska använda deras perfekt täcklasyr.
Men har fått för mig att deras akrylat färg ska vara bättre, men det kan ju vara något jag har fått för mig.
Någon som har lite bra tips att komma med.
 
Beckers perfekt Täcklasyr är utomordentlig på liggande panel. Perfekt akrylat fungerar också, men inte när det gäller liggande panel.

Perfekt akrylat är dock överlägsen perfekt akrylat när det gäller stående panel.
 
Japp, akrylaten är överlägsen allt när det gäller sågad panel. Täcklasyr är en halv färg, både vad det gäller livslängd och glans. Priset är dock detsamma som för akrylaten, en riktig mjölkkossa för färghandlaren och tillverkaren
 
Redigerat:
Jens_H skrev:
Beckers perfekt Täcklasyr är utomordentlig på liggande panel. Perfekt akrylat fungerar också, men inte när det gäller liggande panel.
Liten fråga: varför fungar inte Perfekt akrylat på liggande panel? Kommer sätta halvspontat 145x22.
 
Halge77 skrev:
Liten fråga: varför fungar inte Perfekt akrylat på liggande panel? Kommer sätta halvspontat 145x22.
Vattnet rinner inte av en liggande panel lika lätt som en stående panel. Akrylatfärgen står inte emot vattnet lika bra som en täcklasyr om vattnet nu blir liggande. På en stående panel finns ju ingen risk att vattnet blir liggande i skarvar och dylikt. Därför är den bättre där.
 
Jens_H skrev:
Perfekt akrylat är dock överlägsen perfekt akrylat när det gäller stående panel.
Utveckla detta är du snäll...:D
 
Vad trevligt att du använder din monockel för en gångs skull 5.2racing... :D Menade ju naturligtvis perfekt täcklasyr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.