Är i behov av en renovering av mina fönster i söderläge. Kitt och färg börjar släppa. Pratade med en kille som gör sådant. Han skrapar trärent, plockar ur rutorna, oljar, kittar, målar mm. med andra ord blir det ordentligt gjort. Vad bör det kosta per fönster, endast ytterrutorna. Fönstermått 1450x950.

Funderar även på att sätta i energiglas på insidan. Någon som har erfarenhet av detta. Pris, bra firma som säljer energiglaskit mm.
 
  • fönster.jpg
Det låter inte billigt. Vad fick du för pris?
 
1500 :- / fönster

Någon som satt in isolerglas?
 
Är det gamla fina kärnvirkesfönster så kan det kanske vara ok att renovera men är dom typ 50år eller yngre så byt hellre
 
1500/fönster?

Den killen blir inte gammal i gamet! Med det underhållet han beskriver i första inlägget borde det ligga på minst 15 timmar om man tar det 6-luftfönstret på bilden.

Mvh Lagavulin (renoverar fönster på heltid)
 
Lagavulin skrev:
1500/fönster?

Den killen blir inte gammal i gamet! Med det underhållet han beskriver i första inlägget borde det ligga på minst 15 timmar om man tar det 6-luftfönstret på bilden.

Mvh Lagavulin (renoverar fönster på heltid)
tar du betalt för torktiden;) ????
 
Japp! 1500/ytterfönster. Jag betalar färgen.
De fönster han skall renovera är endast fyra glas i.
 
Kör på.
 
Låter snuskigt billigt, du kan ju börja med bara ett fönster för att se att det blir just ordentligt gjort. Det är inte många timmar han har på sig för att kunna få skäligt betalt för jobbet...

/A
 
har själv renoverat fönster det tar ca: 10-15 timmar för ett 6 luft, låter billigt med 1500:-/4 luft med tanke på att det tar minst 5 timmar om man har tillgång till bra verktyg. ska man renovera flera på en gång så går det snabbare per fönster,brukar hinna 2-3 st 4luft/ 8timmar men det förutsätter att man kommer i fler än 3 omgångar till kunderna. det som det hänger på är torktider av kitt vilket man kan slippa om man använder linoljefärger som är helt ok att stryka på en gång. men varför inte göra jobbet själv? :)
 
Glömde säga att en "normal taxa" för att renovera fönster inte understiger 400:- / timme inklusive moms... så priset är väl i bästa laget hoppas arbetet blir bra.
 
Har själv likadana fönster som ajohansson, beställde nya vilket inte blev billigt men det kostar att måttbeställa 4luft till gamla hus som inte har standardutförande. vill man sedan ha isolerglas vilket vi satte in blir det inte direkt billigare. ca 10 000/ 4luft och 14 000/6 luft pust! men de "fina" fönstren till entrén gör jag själv... arbetar som snickare och har en styvpapps som är gammal glasmästare vilket underlättar arbetet..
 
Pagno, vart beställde du dina nya fönster ifrån?
 
Jo! Hejsan jag beställde via Mockfjärdsfönster,dyra men snuskigt snygga:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.