Hej !

Ville kolla om någon byggt en carport med förråd ?
Vad kostade hela kalaset ?
Var det en byggsats ?
Någon som byggt en carport från www.carporten.se ?

Tacksam för svar !!

/Timellwannabe
 
Vi fick vår Carport i somras och material kvalitèn verkar ok, Tvärskogs trä var det stämplat med.
Men helt enkelt var det inte, men det blev fint när vi var färdiga.

För oss har det funkat bra, men du behöver en hjälpreda när du ska montera ihop det.

Men priset är ju suveränt, mina grannar tror inte på mig när jag säger att jag betalat under 30 000 för carporten och förrådet.

/j
 
Hallo!

Jag har byggt en carport från http://www.carporten.se.
Modellen hette Car21B och är en dubbelcarport. Den kostade 38 700 inkl moms och frakt. Den var kanon.
Allt var färdigsågat, "bara" att spika ihop.
Jag valde att en ha grusad platta med plintar.
Vi fick bra support under byggtiden, för en del frågor hade vi.
 
Jag är intresserad av att skaffa mig "mellan modellen" men reagerade på att de ville ha 8.000 för frakt till Västerås. Vad har ni betalt?

Jag vill ha två levererade till samma adress, får det inte plats med två paktet på en lastbil?
 
Hallo!

När jag fick min var jag först ut av 5st som dem hade på flaket. Men då var det fullt. Jag betalade 4300 för en. Så egentligen borde du väl betala 8 600. Jag är nyfiken av naturen så jag frågade faktiskt vad ett lass till stockholm kostade...det är dyrt med frakter. Chauffören tog 21500 för en resa tur och retur.

Men visst jag håller med dig 8000 är mycket pengar, så stå på dig å pruta, det hade jag gjort..... :)
 
Ni som har byggt carport från www.carporten.se:

Har ni några bilder på carporten ?
Ingår det dörr till förrådet ?

/timellwannabe
 
Hej

jag har en bild jag kan skicka om du vill.

 
Hej

Dörren ingår, den är samma som panelen.

 
Skicka gärna bilder om ni har. Så många som möjligt.

MVH
Timellwannabe
 
swede skrev:
hej
www.arvidssons.se
::) Que? ???
 
Är också i planeringsstadiet för carport med förråd, så har någon bilder får ni gärna maila mig oxå! Tack! Ni som byggt vad har ni för grund i förrådsdelen, och är det någon som byggt själv med lösvirke (dvs utan någon byggsats)?
 
Efter att ha träffat vår hustillverkare igår och gått igenom planskisser, priser mm fick vi en kostnad på 80,000 kr för carport (enkel) och ett förråd som är oisolerat och på ca 8 kvm inkl montering.

Låter detta som ett rimligt pris?
 
Kaugan skrev:
Låter detta som ett rimligt pris?
:surprised: Nej, låter som de vill råna er. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.