Hej!

Jag och min sambo har nyligen köpt en villa och renoverings tankarna är i full gång :)
De jag vill ha hjälp med är vilken vanlig vit väggfärg som är den bästa och mest prisvärda. Tycker att de är en djungel med alla olika märken hit å dit.
Har tittat på Beckers vanliga vita väggfärg tycker den verkar prisvärd och bra, eller vad tycker ni andra?

Tack på förhand!
 
Beckers/Alcro, Flügger. Du kan nog spara ett par tusenlappar om du köper färg på Rusta, men räkna inte med att det blir lika bra.
 
Alco/Becker samma sak.. Nordsjö funkar. Flugger var odugligt förr men har blivit bättre. Alcro/Beckers är bäst i sammanhanget.
 
målarkludden skrev:
... Flugger var odugligt förr men har blivit bättre. ...
Menar du danska Flügger "förr i tiden" eller HP-färg "förr i tiden"?
HP gjorde en del missar när man hoppade på nyaste tekniken och trenderna, men inte behärskade det helt ut. Det fanns mycket bra då också och jag har själ goda erfarenheter av lackfärgen från förr.
Flügger idag ligger helt klart i högsta divisionen.
 
Men Flügger stänker nåt vansinnigt! Mer färg på armar än i taket.

Fast utomhus så håller jag Beckers/Alcro Högre än Flügger.
 
Redigerat:
Jag tycker att de stora aktörerna på marknaden så som Alcro-Beckers, Nordsjö, Flügger är ganska jämna vad gäller kvalitet på väggfärg inomhus. De ligger prismässigt i samma klass också.

Välj det märke som du har lättast att få tag på. Inte roligt att stå och måla på en lördag när färgen tar slut och färgaffären stängt för helgen. Välj något lättillgängligt...
 
5.2 racing skrev:
Men Flügger stänker nåt vansinnigt! Mer färg på armar än i taket....
Du verkar jobba på ackord. ;)
 
Hehe, det är det jag inte gör. Men den stänker likt förbannat;).

Flüggers Flutex 7 är nog den snyggaste 7-glansen anser jag. Inte lika plastig och blank som Scotte. Iaf när den är knäckt i 0502-y.
 
Tusen tack för alla hjälp. Nu är de bara att åka till färghandeln och prata rabatter :D
 
Färgen stänker olika beroende på färgtyp. Akrylat och latex skiljer sig åt.
Och om flugger så kunde dom inte själv bryta fram sin kulör som var 10 år gammal. Men det kunde deras konkurrenter.
:D
 
målarkludden skrev:
Färgen stänker olika beroende på färgtyp. Akrylat och latex skiljer sig åt.
Vad är det för skillnad mellan dem? jag trodde mest det var olika namn för samma sak...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.