Hej!
Har köpt en Boholmen-diskbänk från IKEA som nu ska monteras. Insåg snabbt att det inte finns nåt hål för kranen... Missade att köpa deras egna verktyg och funderar på andra lösningar.

Någon som har tips/erfarenhet på hur man går till väga med/utan stansverktyg?

... eller någon som har ett sådant stansverktyg från IKEA som kan tänka sig att sälja det till mig?? (Bor i västa Göteborg) :D

Vi återanvänder den nuvarande kranen så jag har ingen riktig koll på hur stort hålet måste vara. Sen hade vi fått tips om att förstärka undertill för att det inte ska bågna när man sliter och drar i kranen..

/aino
 
Det finns att hyra på Coop annars.
 
Det visste jag inte - toppen!!!

Tack så mycket!
/aino
 
clasohlson säljer också.
 
k-rauta 200 kr
 
hmm.. kompisens kompis skulle till IKEA dagen efter mitt inlägg så det blev en FIXA iaf. Svårt att veta var man ska sätta hålet, det finns inte så mycket yta för blandaren på IKEAs Boholmen (den för strax över 1000-lappen med två hoar) men det gick. Nu ska vi som sagt bara montera hela paketet på plats..

Äger nu ett FIXA-håltagningskit för diskho ifall någon skulle behöva ett någon gång och inte vill hyra..

Tack för tipsen iaf! I min värld var det bara Silvan som hyrde ut verktyg/maskiner (har hyrt kakelskärare där) :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.