Mina kostnader blir följande: En firma som ordnar rivning, ny golvbrunn och lägger på nytt kakel, men lämnar kvar det inbyggda badkaret för 30.000:-. Insats-badkar 6300:-,ny toalettstol Gustavsberg 1495:- + sits 295:-, vask ca 2000:- och så blandare till badkaret och vasken.
När det gäller kakel så har jag inte bestämt mig. Där finns ju ställen som tar 5-600:-/m2 och så har vi Silvan som tar 229:-/m2 för ungefär samma kakel. Vill ha 10x30 cm vita avlånga kakelbitar på väggen och gråsvart 10x10 cm på golvet och utsidan badkaret. Ska man ha slät eller glansigt kakel i ett badrum och spelar kvaliten nån roll var man än köper det? HAr varit på Karma, golvpoolen, silvan, bauhaus i Malmö. Var köper man bäst kakel som inte är så himla dyr. Har bara 2x2x2,60 m stort badrum.
 
hej,
K-rauta har ett vitt matt kakel, minns inte måtten men hyfsat stora (20x30?). 89kr/m2. Funkar ej till golv, men definitivt till vägg, finns både matt och blankt. Helt plain, snygg platta. De har dessutom en 10x10 platta (Mallorca)i bla svartgrå som är snygg till golv för 199kr/m2.

TyraMyra


 
En liten fråga, hur löser firman fuktspärren om bef badkar står kvar ?

Tänk på att samtliga väggar och hela golvytan skall ha en obruten fuktspärr.

Är dom certifierade ? det finns bara två svar på denna frågan, JA eller NEJ. Om nej, gå till någon annan....
 
Hornbach i Malmö tycker jag har rätt bra sortiment av kakel/klinkers, med mycket i lager så att man inte behöver vänta på beställningsvaror.
 
På golv ska man ha matt klinker för blankt blir aldeles för halt specielt med blöta fötter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.