Mosquito Magnet?! Någon som har provat ?

Är det värt att lägga 11 resp. 5 tusen på denna myggfångare?
 
Hej!

Jag är också nyfiken på erfarenheter ang. denna maskin. Har även sett en annan maskin som går enbart på el den heter Megacatch MCP 800 och den säljs av Granngården för 3000 SEK.

Erfarenheter någon?
 
Jag köpte en, stod inte ut längre.

Den lockar till sig knott och mygg vill jag lova. Man kan inte vara i närheten av maskinen då luften är full av knott. Hoppas att den fångar några också.
 
Jag får nog köpa en också, några knott och mygg -dj**lar måste väl fasta...
 
Jag fångade 13 gram knott på 18 tim. Nån som vet hur många knott som går på ett gram? 10000 ?
 
Dessutom torkas de väl ut ganska snabbt i maskinen, så det kanske var betydligt mer än 18 gram, räknat i levande knott.

Låter som en effektiv sak det där.
 
Som jag förstår det drar det till sig mycket mygg och knott, innebär det att man kan få "myggfritt" på en uteplats en bit därifrån?
Isådana fall tycker jag att den låter fantastisk......
 
Eller lockar den till sig alla mygg från inom en halv kilometers radie så att även om den fångar tusentals kryp blir man ändå MER biten än utan en sån där...?
 
OnYx
Tar den Bromsar också tro?
Vi har ett stall på gården som brukar fyllas med broms på sommaren....vilket innebär att dom även hittar upp till vårt hus.

Blir galen på dom j**larna, ont gör dom också!
 
OnYx skrev:
Tar den Bromsar också tro?
Vi har ett stall på gården som brukar fyllas med broms på sommaren....vilket innebär att dom även hittar upp till vårt hus.

Blir galen på dom j**larna, ont gör dom också!

Ja den tar nog en och annan men om du vill har bort dom så skall du hänga upp en riktig flugfångare med högspänning. Den tar duktigt med knott också.
Vi har en hängande inne i stallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.