Hej alla kreativa människor.

Jag ska snart flytta och behöver tips för alla mina böcker som jag inte kan skiljas från. I min nya lägenhet finns en ganska stor hall som fungerar som ett "nav", med dörrar till alla rum. I den vill jag försöka få till nån platsbyggd bokhylla på åtminstone en av väggarna.

Nackdelen är att det är hyresrätt så det är väl begränsat hur mycket jag kan göra vad gäller väggmontering. (Har aldrig bott i hr tidigare, så jag är inte helt klar över hur mycket jag får göra, men värden verkar tämligen flexibel och lägger sig inte i om jag målar om el.likn.).

Fastigheten är från 1930 så det är lite äldre stil med ganska högt i tak. Min övriga stil är ganska lantlig/romantisk/shabby chic. Vit och grå som bas med mycket pasteller samt Joseph Frankstil.

Är det någon som har tips (gärna bilder) där jag kan få inspiration på hur man bygger egna bokhyllor? De ska vara vita, men jag vill ha nåt "extra" som pärlspont eller annan dekor. Vill egentligen gärna ha glasdörrar också, men det vet jag inte hur jag praktiskt kan ordna om jag bygger själv. Kanske bara på nedre halvan?
 
Ett alternativ är ju att kolla på budgetlösningar, typ ikea lösningar, sen så köper du tavellist från en ramtillverkare (dom har huur mycket snyggt som helst) Sen klär du framsidan av hyllorna samt "sargen" runt med listen du valt. Du kan ju även välja att måla på laminatet på hyllorna så ser det mer hemmagjort ut? För att komma upp i höjd så gör du en snygg hög sockel samt en krans?
 
Manberg skrev:
Ett alternativ är ju att kolla på budgetlösningar, typ ikea lösningar, sen så köper du tavellist från en ramtillverkare (dom har huur mycket snyggt som helst) Sen klär du framsidan av hyllorna samt "sargen" runt med listen du valt. Du kan ju även välja att måla på laminatet på hyllorna så ser det mer hemmagjort ut? För att komma upp i höjd så gör du en snygg hög sockel samt en krans?
Word
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.