Hej! Har kommit över en BGSM-I larmuppringare och tänkte använda den till mitt Powermax+ larm. Trots handboken är jag ändå osäker hur jag ska koppla in den. Jag tänker endast använda den som uppringare med GSM backup. De andra funktionerna som finns struntar jag i. Det finns ju redan inlagt det mesta i Powermax+. Så ledningen som kommer från telejacket i väggen ska kopplas in var...? Teleledningen från Powemax+ ska kopplas in var...? Och slutligen om man vill ansluta en separat telefon till den så ska den kopplas in var.....? Tror inte det är mer som behöver kopplas in för att enbart använda den som uppringare.

Här är en länk till manual:
http://fenixsecurity.se/webshop/download/bgsm-i uppringare.pdf
 
telefonen från jacket skall kopplas loss från powermaxen och läggas på skruv 1 och 2 i BGSM:en och från BGSM skruv 3 och 4 skall du koppla in dig på telen i Powermaxen

BGSM:en ligger och mer eller mindre Kapar telelinan. så länge den vanliga telefnen fungerar är BGSM:en transparant
 
OK! Hade börjat fundera i dom banorna också. Då får jag klippa mina teleledningar om mäta vilka som det är "ton" på då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.